پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور از افزایش اختیارات حوزه های استان ها و صدور مجوز برای دروس خارج اساتید استانی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به وضعیت آموزشی حوزه‌ علمیه استان سمنان اظهار داشت: در ارتباط با وضعیت آموزشی، وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه استان سمنان وضعیت مطلوب و خوب و رضایت‌بخشی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در استان سمنان طلاب موفق و ممتاز زیادی داریم و حضور اساتید خوب، با تجربه و تحصیل‌کرده در این استان نیز بر مزیت‌ها و محاسن این حوزه‌ افزوده است.

وی با اشاره به روند استقبال از تحصیل در حوزه‌های علمیه افزود: پذیرش در حوزه‌های علمیه در سطح کشور نسبت به سال گذشته چند درصد افزایش استقبال داشتیم، اما در پذیرش چون رویکرد حوزه مبنی بر کیفی گزینی با شرایطی سخت‌تر و صلاحیت علمی بالاتر و استعدادی برتر در نظر گرفته‌ شده است، تعداد پذیرش یک مقدار کمتر است به خاطر آن سیاستی که حوزه در راستای کیفی سازی طلاب دارد وگرنه استقبال از طریق آمار نسبت به سال گذشته در کلیت حوزه‌های علمیه کشور بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد با اشاره به یکی از سیاست‌های مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: یکی از سیاست‌هایی که از سال‌های گذشته بیشتر دنبال می‌شد و از سال‌های قبل از آن‌هم نیز بود اعطای اختیارات بیشتر و احیای حوزه‌های استان‌ها بوده و به دنبال این سیاست واگذاری‌های اختیارات بیشتر به استان‌ها است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امیدواریم در واگذاری‌ اختیارات یک استقلالی در حوزه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها شکل بگیرد و پرتو آن ارتقای علمی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: بحث رسمی شدن دروس خارج شهرستان‌ها و استان‌ها در دستور کار قرارگرفته و برای استان سمنان حکم رسمی شدن درس خارج آیت‌الله اشرفی را تقدیمشان کردیم تا طلاب استان به‌ویژه شهرستان شاهرود از محضر ایشان بهره‌مند شوند و به دنبال این امر حوزه توسعه خواهد یافت و درس‌های دیگر هم بعد از طی مقدمات و شرایط‌هایی که لازم است رسمی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha