جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال

حوزه/ غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به شبهات دینی بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف تبیین آموزه‌های دینی و ترسیم مبانی فکری اسلامی در پاسخگویی به سؤالات و شبهات، ارائه مشاوره و بیان راهکارهای دینی، با توجه به نیازهای فکری و رفتاری مخاطبان، تحلیل جریان‌شناسان پرسش‌ها و شبهات، جهت اطلاع‌رسانی به مراکز حوزوی، دانشگاهی و نهادهای فرهنگی، استخراج، جمع‌آوری و طبقه‌بندی شبهات و پرسش‌ها، تعامل فعال و سازنده با دیگر مراکز پاسخگویی با هدف هماهنگی و اجرای طرح‌های مشترک و جلوگیری از موازی‌کاری، در بخش‌های قرآن، حدیث، اعتقادات، تاریخ، مشاوره، اخلاق و احکام شرعی، سامانه پاسخگوی به سؤالات دینی راه اندازی کرده است.
بزرگترین واحد پاسخگویی این مرکز، با همکار بیش از سیصد نفر از اساتید و محققین حوزه علمیه ق، مشهد و اصفهان در رشته‌های مختلف علوم اسلامی مشغول به پاسخگویی است.
این بخش از طریق شماره تلفن سراسری 096400 از ساعت 8 صبح تا 8 شب به جز روزهای تعطیل و با استفاده از 300 خط تلفن پاسخگوی پرسش‌هاست.
پاسخگویی روزانه به بیش از هشت هزار پرسش و بیش از چهارده میلیون سوال از دیگر موفقیت‌های این مرکز به شمار می‌رود.
همچنین سامانه بخش پیامکی به منظور پاسخگویی به سوالات فقهی(احکام شرعی) راه‌اندازی شده و با شماره 30009640 درخدمت مخاطبان است و سؤالات احکام شرعی را با تعیین مرجع تقلید از طریق پیامک دریافت و حداکثر در کمتر از 24 ساعت به آن از همین طریق پاسخ می‌دهد.
سایت پاسخگو، سایت انجمن گفتگوی قرآنی از جمله زیرمجموعه‌های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی است.
پاسخگویی اینترنتی مرکز ملی در بخش جوامع مجازی و شبکه‌های اجتماعی با حضور و پاسخگویی در 13 شبکه اجتماعی اینترنتی و موبایلی انجام می‌شود و با تشکیل گروه‌ها و کانال‌های ارتباطی با ده‌ها هزار کاربر مرتبط می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha