جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیارت پیامبر (ص)

حوزه/ حجت الاسلام زهرایی شمس با اشاره به زندگی نبی مکرم اسلام(ص) گفت: یکی از مسایل مهم پژوهشی برای طلاب علوم دینی بررسی تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد زهرایی شمس، شب گذشته در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) استان همدان، با اشاره به زندگی نبی مکرم اسلام(ص) گفت: یکی از مسایل مهم پژوهشی برای طلاب علوم دینی بررسی تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به این که حوادثی که در صدر اسلام رخ داده که نیاز به تامل و بررسی دارد، افزود: مساله ای در زندگی نبی مکرم اسلام(ص) مشاهده می شود، درخطر بودن ایشان از کودکی تا آخر عمر است، لیلة المبیت گواه روشنی بر این مساله است.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: سوال دیگری که ذهن هر محقق اسلامی را به خود در گیر می کند این است که چرا نبی مکرم اسلام(ص) را به دایه سپردند.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به جریان های مخالف اسلام بیان کرد: جریان هایی قبل از به دنیا آمدن نبی مکرم اسلام(ص) برای نابود کردند، آخرین پیامبر الهی برنامه ریزی می کردند.

وی در ادامه با اشاره به مساله شهادت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: مساله رحلت یا شهادت موضوع خوبی است که محققان اسلامی باید در صدد پاسخ گویی به این مساله باشند.

حجت الاسلام زهرایی شمس گفت: در زمانی که نبی مکرم اسلام(ص) رحلت فرمدند هیچ کس قائل به این مساله نبود که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پژوهش در تاریخ اسلام، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام دارای نکات مهمی است که محققان و طلاب علوم دینی نباید از آن مسایل غافل شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha