پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه، گفت: صاحبان امر در خصوص آگاهی بخشی و آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی، به نقش خود عمل نکرده و امروز شاهد آسیب دیدن بنیان خانواده، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری و شکاف بین نسل ها هستیم.

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، گفت: امروزه فضای مجازی به مثابه یک صحنه اجتماعی است که انسان ها را در نقش های و موقعیت های جدیدی قرار می دهد که با شناسه هویت حقیقی که انسان در ساحت زندگی واقعی از خود بروز می دهد، متفاوت می سازد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: فضای مجازی نوع جدیدی از سبک زندگی را تجربه سازی می کند که می تواند آسیب های مختلفی را بر نسل جوان و نوجوان به عنوان موتور محرکه اصلی جامعه وارد کند و اگر نهادهای تاثیر گذار در تربیت این نسل همچون خانواده ‌به عنوان اولین نهاد اجتماعی که نوع تربیت فرزند و نگرش ها و ارزش ها در آن شکل می گیرد، نظارتی نداشته باشند، آسیب ها غیرقابل جبران خواهد بود.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: چنانچه جامعه در بحث فضای مجازی نقش نظارتی و کنترلی و تربیتی خود را به خوبی ایفا نکند، سلامت این نسل تضمین نخواهد شد و با مشکلات جدی از قبیل کم حوصلگی در روابط اجتماعی، بداخلاقی، افسردگی، اختلالات روحی و روانی و حتی شخصیتی مواجه خواهد شد.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: مشکلات و آسیب های فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان به همین جا ختم نمی شود و می توان به آسیب های عمیق تری مثل رواج تجرد و فرد گرایی، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری و شکاف نسل ها اشاره کرد.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: به نظر می رسد متولیان فرهنگی جامعه نقش بسیار مهمی در پیگیری و ارائه راهکارهای لازم جهت کاستن این آسیب ها دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در پایان گفت: صاحبان امر در خصوص آگاهی بخشی و آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی به نقش خود عمل نکرده و امروز شاهد آسیب دیدن بنیان خانواده و  شکایت خانواده ها از فرزندان خود هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha