پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 431639
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
پیامبر اعظم

حوزه / مخالفت با پیامبر(ص) از سوی دشمن نشان می دهد که اسلام چه قدر در معرض فتنه قرار داشت و برای اینکه پیامبر(ص)را از میان بردارند سرانجام اقدام با توطئه ای ایشان را مسموم کردند و بر اثر همان مسمومیت رسول خاتم(ص) رحلت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام قزوینی پیش از ظهر امروز در سالروز رحلت حضرت نبی مکرم اسلام و امام حسن(ع) که با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له برگزار شد،‌ با بیان این که پیامبر(ص) برای هدایت امت 23 سال زحمت کشیدند، ولی بعضی افراد مانع هدایت شده اند، گفت: توطئه و نقشه های دشمن نشان می دهد که بعضی چهره منافقانه داشتند و منتظر فرصت بودند، این فرصت بعد از رحلت پیامبر(ص) ایجاد شده بود.

سخنران این مراسم با بیان این که شرط شفاعت پیامبر(ص) پیروی است و اگر کسی از دین رویگردان شده باشد، نه تنها ثوابی نمی برد، بلکه شفاعت هم نصیب او نخواهد شد، افزود: پیروی و تداوم ایمان تا لحظه مرگ است، اگر تا لحظه مرگ انسان پیرو بود، رحمت الهی شامل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) دارای ویژگی های زیادی بوده و یکی از آن خصوصیت رحمه للعالمین است، اظهار داشت: پیامبر(ص) آن قدر رئوف است که حتی برای بعد خود هم به فکر امت است و از خدای متعال می خواهد امتش را مورد عفو و رحمت قرار بدهد.

حجت الاسلام قزوینی با بیان این که پیامبر(ص) در عین حال که رحیم بود، سر مسئله دین با کسی کنار نمی آمدند و اجازه نمی دادند کسی  برای تخریب دین برنامه ریزی کند و با شدت برخورد می کردند و در این رابطه جنگ های زیادی را بر ایشان تحمیل کرده اند.

سخنران این مراسم بابیان این که دستور دین این است که اگر دین در خطر است، باید جان و مال خود را فدا کرد، گفت: پیامبر(ص)ِ هم با همه بزرگی و مهربانی که داشته اند، نمی گذاشتند دشمنان در صدد فتنه و هجمه علیه اسلام و دین قدمی بردارند و اگر قدمی بر می داشتند به جهاد می رفتند و با تمام وجود با آنها مبارزه می کردند و اجازه شکل گیری قوای دشمن را نمی دادند.

وی عنوان کرد: همه اینها نشان می دهد که اسلام چه قدر در معرض توطئه قرار داشت و  برای اینکه پیامبر(ص) از میان بردارند سرانجام با توطئه ای ایشان را مسموم کردند و بعد از مدتی رسول خاتم(ص) رحلت کرده اند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha