شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

حوزه/ پیامبرخاتم(ص) تمام تلاش خود را انجام داده و اسبابی را فراهم کرده تا مسئله ولایت را برای مردم روشن و از آن حمایت کند و قضیه غدیر بخشی ازمعرفی حضرت علی(ع) بود، ولی دشمنان به دنبال این بودند که حضرت نتواند مسئله ولایت حضرت علی(ع) را در مدینه عملی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی پیش از ظهر امروز در سالروز رحلت حضرت نبی مکرم اسلام و امام حسن(ع) که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزارشد، با بیان این که براساس آیات قرآن، بعد پیامبر(ص)، مردم گرفتار فتنه و توطئه شدند، گفت: سؤالی که ممکن با این سخن پیش بیاید، این است که پیامبر(ص) در آن 23 سال چه کار می کردند که امت بعد از رحلت ایشان دچار گمراهی شدند.

سخنران این مراسم افزود: براساس روایات، فتنه امری است مسلم و قطعی و مسئله گمراهی مردم تنها ارتباط با زمان پیامبر اکرم(ص) ندارد، بلکه قرآن اشاره می کند در زمان حضرت موسی(ع) مدتی برای مناجات به کوه طور رفته بود، دوباره ملت مرتد شدند، وقتی حضرت موسی آمد، صحنه را دید به برادرش هارون معترض شد که چرا با وجود تو پیغمبر این مشکل پیش آمد که برادرش پاسخ داد بعد از تو اینها داشتند من را می کشتند.

وی عنوان کرد: این نشان می دهد بعضی افراد منتظر بودند بعد از موسی(ع)  که هادی امت بود، دوباره به سمت گمراهی بیایند و حتی مردم را هم گمراه کنند؛ این مسئله زمانی قوت بیشتری گرفت که همین دسته افراد وقتی متوجه بیماری و رحلت پیامبر(ص)  شده اند، عزم  خود را جزم و برنامه ریزی برای مخالفت را شروع کردند، تا این که با رحلت پیامبر(ص) کینه های خود را برملا ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی با بیان این که پیامبرخاتم(ص) تمام تلاش خود را انجام داده و اسبابی را فراهم کرده تا مسئله ولایت را برای مردم روشن کنند، افزود: قضیه غدیر بخشی ازمعرفی حضرت علی(ع) بود و دشمن به دنبال این بود که حضرت نتواند این مسئله ولایت حضرت علی(ع) را در مدینه عملی کند، برای همین اقدام به توطئه، فتنه و مخالفت با پیامبر(ص) می کرده اند، تا مسیر هدایت را عوض کنند.

سخنران این مراسم افزود: این مخالفت ها در روزهای آخر عمر پیامبر(ص)، شدت بیشتری گرفت و آن قدر فتنه های سخت، پیچیده و هنرمندانه صورت گرفت تا مردم را گمراه کردند و از مسیر ولایت دور کردند.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) کمی قبل از رحلت به مردم فرمودند« من در حالی شما راترک می کنم که وضعیت بعد خود را مشخص کردم و اگر به قرآن و عترت و اهل بیت(ع) تکیه کنید، هرگز گمراه نخواهید شد».

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: وقتی سخنان پیامبر(ص) را می بینیم که مسئله ولایت آن قدر مهم بود که حضرت چندین بار آن را تکرار و اهمیت آن را به مردم توصیه می کنند.

سخنران این مراسم افزود: اما این امت بعد از رسول خدا آنچه را که نباید انجام می داده اند، انجام داده اند، ولیّ خدا را 25 سال خانه نشین کردند، شک و تردید در حضرت علی(ع) کرده اند و باعث گمراهی مردم و امت پیامبر(ص) شدند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha