جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه اسرائیلی بانیان مسجد را به پرداخت ۳۷ هزار دلار جریمه کرد

حوزه/ درحالی که ۷ سال از تخریب مسجد در شهر رهط در فلسطین می‌گذرد و فلسطینیان برای جبران خسارت این مسجد به دادگاه اسرائیل شکایت کرده بودند، دادگاه اسرائیلی در عوض آن‌ها را به پرداخت ۳۷ هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از imemc، مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از 7 سال از تخریب مسجد فلسطینیان در شهر رهط واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مسلمانان را مجبور به پرداخت جریمه نیز کرده‌اند.

درحالی که 7 سال از تخریب مسجدی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دست نظامیان اسرائیلی می‌گذرد و فلسطینیان برای جبران خسارت این مسجد به دادگاه اسرائیل شکایت کرده بودند، دادگاه اسرائیلی در مقابل به پرداخت 37 هزار دلار جریمه توسط نمازگزاران فلسطینی حکم داد.

به گفته رسانه‌های محلی فلسطین، دادگاه اسرائیلی «بیر شوا» اعلام کرده که بنیانگذاران و خادمان مسجد باید جریمه ساخت این مسجد را بدهند.

 

نمازگزاران مسلمان این مسجد که از ساکنان اولیه فلسطین می‌باشند، پس از اشغال سرزمین‌هایشان توسط صهیونیست‌ها در سال 1948 حاضر به ترک کشورشان نشدند. آن‌ها برای ساخت مسجد درخواست مجوز کردند، اما رژیم صهیونیستی برای آن‌ها مجوز ساخت مسجد صادر نکرد.

مقامات اشغالگر مدعی هستند که این مسجد در سال 2010 به طور غیرقانونی در املاک دولتی!! ساخته شده است. 6 ماه پس از ساخت این مسجد دادگاه اسرائیلی دستور به تخریب این ساختمان 400 متر مربعی را داد.

فلسطینیان تمام تلاش‌شان را برای به تعویق انداختن اجرای حکم تخریب مسجد به کار گرفتند و حتی اعتراضات عمومی و تظاهراتی نیز برای توقف امر تخریب انجام گرفت اما سرانجام نیروهای صهیونیستی و پلیس اسرائیل تا دندان مسلح، ساختمان مسجد را با کمک بولدوزرها فرو ریختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha