جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

حوزه/ رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، از برگزاری کنگره شهدای روحانی در ۹ دی درمدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) با حضور علما ورحانیون درقم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری امروز در دیدار اعضای شورای ستاد عالی  کنگره شهدای روحانی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: روحانیت به صورت های مختلف در نظام حضوردارد و در عرصه های مختلف پرچمدار بوده و مهمترین مقطع و قابل ملموس 8 سال دفاع مقدس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  افزود: روحانیون به صورت مختلف مانند داشتن نقش محوری وکلان، نقش پشتیبانی معنوی، فرماندهی، تبلیغی و رزمی در 8سال دفاع مقدس حضور داشتند و توانستند درمیدان جنگ فعالیت کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه روحانیون با تبلیغات مختلف توانستند معنویت را دربین جوانان احیاء کنند و برای احیاء معنویت در میادین رزم نیز  بسیاری از روحانیون که بعضی امام جمعه بوده اند به شهادت رسیده اند، عنوان کرد: روحانیون در دفاع مقدس در هر دو بُعد فرهنگی و رزمی فعالیت می کردند و نقش پررنگ هم داشته اند.

وی با بابیان اینکه این قشر تنوع اثرگذاری آن بیشتر از موارد دیگردر ایجاد دوستی و محبت و رفاقت بوده است افزود: روحانیت بیش از 4هزارو 300 شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بابیان اینکه کنگره سراسری روحانیت در سال 97در قم و تهران برگزار می شود، اظهار داشت: به دنبال این مسئله، مسئولین کنگره یادواره شهدا شاخص و مدرسه ای را درقم برگزار کرده اند والان به دنبال برگزاری کنگره شهدای روحانی قمی در 9 دی هستند که تعداد آنها حضور 1هزار نفر است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha