پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که بهترین راه مقابله با دشمنی‌های استکبار تبعیت از ولایت‌فقی است، گفت: ولی‌فقیه عادل، شجاع و جامع‌الشرایط، اولی الامر مردم در زمان غیبت امام زمان(عج) به شمار می‌رود، ازاین‌ رو همگام بودن با ولی‌فقیه شرط پیشرفت و پیروزی است.

به گزارش روابط عمومي مديريت حوزه علميه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در جمع عزاداران دهه آخر صفر، اظهار داشت: در این بحبوحه انحرافات فکری و مکاتب مختلف، باید تبعیت از ولی امر را موردنظر قرار دهیم و نگاهمان به دستور و کلامی که از مرجع ولایت صادر می‌شود، باشد.

دبیر شورای استاني حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که بهترین راه مقابله با دشمنی‌های استکبار تبعیت از ولایت‌فقیه است، ابراز داشت: ولی‌فقیه عادل، شجاع و جامع‌الشرایط، اولی الامر مردم در زمان غیبت امام زمان(عج) به شمار می‌رود، ازاین‌رو همگام بودن با ولی‌فقیه شرط پیشرفت و پیروزی است.

زائر از مزور باید سبک بگیرد

وی در ادامه با بیان فلسفه زیارت گفت: زیارت فراتر از یک حضور فیزیکی، یک ارتباط قلبی در زیارت وجود دارد که انسان برود و تلاش کند خودش را در این زیارت همپای مزور نماید، یعنی یک انس، وحدت و یک همدلی بین زائر و مزور شکل بگیرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح  کرد: همان‌طور که در زیارت امیرالمؤمنین(ع) می‌گوییم؛ «السلام علیک یا میزان الاعمال» این بدان معنی است که می‌گوییم تراز اصلی در تمام کارها از جمله رفتار عبادی، سیاسی، اجتماعی، معاشرت با خانواده و ارتباط با خدا، وجود مبارک علی بن ابی‌طالب(ع) است، بنابراین هرچه به سبک زندگی معصومین(ع) نزدیک‌تر شویم، لذت و فیض بیشتری از زیارت برده‌ایم.

وی با مطرح کردن این سؤال که همدلی و تبعیت از اهل‌بیت(ع) برای چیست؟ گفت: از زیارت اربعین فرا می‌گیریم که مرحله همدلی و تبعیت مقدمه است برای این که  یک جمله بگوییم: «وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ» یعنی آقاجان روی کمک ما برای پشتیبانی و آمادگی حساب کنید، یعنی کمک من برای شما آماده شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اخلاق حضرت امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ «کامل‌ترین شما در ایمان خوش‌اخلاق‌ترین شما است»، باید در رفتار با خانواده، همکاران و مجموعه‌ای که با ما مرتبط هستند، خیلی دقت کنیم.

وی با بیان فضیلت زیارت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: اگر زائر با معرفت کامل به زیارت رفته و از ائمه اطهار(ع) الگو گرفته و زیارتش باعث تعالی معنوی گردد حتماً که از هزار حج ثوابش بالاتر است چون انسان را پاک می‌کند و این زیارت قلب و روح انسان را صفا می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha