پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تربیت اخلاقی را در رأس امور حوزه های علمیه دانست و گفت: اگر بتوانیم همانند سابق مدیران صاحب نفس و علمای ربانی را در رأس کار مدیریتی قرار دهیم، موفقیت در اموری مانند اخلاق و تهذیب دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به اجرای طرح جهاد تربیتی-اخلاقی، گفت: طرح ابلاغی معاونت تهذیب حوزه اگر به درستی و صحیح در مدارس علمیه اجرا شود و همه مدیران و اساتید هم افزایی و همکاری کنند، قطعا شاهد آثار و برکات آن در حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که در این راستا مدیریت حوزه استان مازندران با همه امکانات به میدان آمده تا بتواند این طرح را به درستی اجرا کند، ادامه داد: از جمله این فعالیت ها، برگزاری دورهای آشنایی با موضوعات مطرح شده در طرح جهاد تربیتی برای 150 استاد و مدیران مدارس استان، برگزاری دورهایی آشنایی با ارائه مشاوره و برگزاری هم اندیشی و هم افزایی با اساتید مدارسه علمیه در مدرسه عملیه دو شهر محمود آباد و آمل بوده است.

 مدیر حوزه علمیه مازندران عنوان کرد: از دیگر برنامه های برگزار شده آشنایی با موضوعات مهارت افزایی در طرح و آموزش آن به اساتید برای ارائه مباحث بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بابیان اینکه امید زیادی برای اجرا شدن طرح است، همان طور که گذشته همه تلاش ها بر حوزه مهذب بوده، الان هم تلاش براین مسائل است، گفت: جای کار در حوزه وسیع است، ولی همت و مضاعت ومقاومت در برابر سختی ها می خواهد تا بتوانیم طلاب  را از هر لحاظ مهذب تربیت کنیم بدین صورت که تهذیب را در اولویت برنامه ها قرار دهند و این کار به همکاری دلسوزان حوزه امکان پذیر است.

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: در گذشته مدیران باسابقه و عالمان ربانی در حوزه ها حضور داشتند که صاحب نفس بودند و خود حضورشان در مدارس بسیار اثرگذار و کار ساز بود و طلاب حساب ویژه ای باز می کردند، لذا اگر بتوانیم همانند سابق مدیران صاحب نفس و علمای ربانی را در رأس کادر مدیریتی حوزه قرار دهیم، موفقیت در امور مانند اخلاق و تهذیب دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان گفت: تربیت، مسئله ای مهم از گذشته تا الان است و بایدطوری برنامه ریزی کرد تا طلاب به اهمیت آن پی ببرند و این مهم مستلزم تلاش جمعی و هم فکری همه جانبه است و ما در استان درصدد انجام این کار هستیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha