جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاوره دینی

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره تکمیلی و مهارتی تربیت مشاور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع کارشناسان مرکز مشاوره استان، از برگزاری دوره تکمیلی و مهارتی تربیت مشاور در استان خبر داد.

وی با بیان این که دوره مقدماتی این طرح در سال گذشته و امسال برگزار و به پایان رسیده است، افزود: در دوره مقدمات طرح تربیت مشاور سی نفر شرکت کردند که از این تعداد 25 نفر موفق شدند این دوره را به موفقیت بگذارند و به دور تکمیلی راه پیدا کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوره تکمیلی و مهارتی تربیت مشاور نیز ده سر فصل دارد، تصریح کرد: هر سر فصل به میزبانی یکی از مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نخستین جلسه این دوره، دوم و سوم آذر ماه در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر آغاز خواهد شد، بیان داشت: اساتید این دوره نیز از مرکز مشاوره قم اعزام خواهند شد و برگزاری دوره هم یک سال زمان خواهد برد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پس از پایان این دوره آزمونی بین افراد شرکت کننده به عمل خواهد آمد، گفت: کسانی که موفق به کسب امتیاز لازم در آزمون مورد نظر شدند در سطح سه و مرحله نهایی این طرح شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر طلاب و اساتید مدارس از حضور مشاوران در مدارس علمیه رضایت دارند، تصریح کرد: با توجه به این که در استان حدود 25 مدرسه علمیه مشغول فعالیت هستند نیاز ما به مشاور در این مدارس بیشتر است.

وی با بیان این که کارشناسان این مرکز از طلاب و علاقه مندان شرکت کننده در دوره های مشاوره حوزه علمیه استان هستند، افزود: این کارشناسان پس از طی کلاس های مقدماتی و تکمیلی دوره مشاوره و همچنین شرکت در آزمون پایانی به عنوان مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول به فعالیت شدند.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردم مساله مشاوره در حوزه علمیه استان، مرکز مشاوره را یکی از حیاتی ترین بخش ها و مراکز در حوزه علمیه معرفی کرد و گفت: علیرغم این که این مرکز هنوز به طور جدی و رسمی در میان مدارس علمیه جا نیفتاده، اما می تواند اثرگذاری مطلوبی در تقویت جایگاه طلاب در حوزه ایفا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از آسیب های احتمالی پیش روی طلاب در این مرکز مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این آسیب ها که می تواند مانعی برای رشد و تعالی یک طلبه ایجاد کند پس از شناسایی و بررسی های لازم با برنامه های مشاوره ای به خوبی رفع خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف مرکز مشاوره به حداقل رساندن آسیب های پیش روی طلاب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بررسی های به عمل آمده برنامه های مشاوره ای برای طلاب راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با آسیب های پیش رو بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مشاوره همچون چراغی روشن برای حرکت طلاب در مسیر پیش روی است، تصریح کرد: یک طلبه در دوران تحصیلی خود ممکن است با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو شود که با مشاوره می تواند بسیاری از آن مشکلات را کاهش دهد.

وی در پایان با بیان این که طلبه بدون مشورت ممکن است دچار سردرگمی و حتی گمراهی در مسیر پیش روی شود، بیان داشت: مشاوره چراغ هدایتی برای طلبه برای انتخاب مسیر صحیح به منظور رسیدن به رشد علمی و اخلاقی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha