پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیداحمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز نباید غفلت و ناآگاهی مردم موجب تکرار سقیفه در جامعه شود، گفت: رشد و آگاهی سیاسی مردم موجب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در ویژه برنامه فرهنگی تبلیغی دهه آخر صفر رواق امام خمینی(ره)، در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به بیان برخی از دلایل به وقوع پیوستن قضیه سقیفه بعد از رحلت پیامبر(ص) پرداخت و اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده ای از مردم نادان و نا آگاه آشوب بپا کردند و به خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هجوم آوردند و در دیواری که مهراب التهجد پیامبر(ص) بود آتش زدند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از مردمان زمان حضرت محمد(ص) مغلوب قدرت آن حضرت و در نهایت تسلیم می شدند، اما قلبا به اسلام و پیامبر علاقه ای نداشتند، افزود: کسانی که در جنگ ها مغلوب قدرت پیامبر(ص) شدند، بعد از رحلت آن حضرت، امت را محاصره کردند و در عرصه تحول سیاسی جامعه مردم را علیه خانواده پیامبر(ص) شوراندند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیامبر(ص) در طول 10سال در 80 غزوه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این جنگ‌ها مسلمانان دوشادوش هم می جنگیدند و در سخت ترین جنگ‌ها فاتح همیشگی، نقطه برجسته پیروزی و عامل افتخار همه مسلمانان امیرالمومنین علی(ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز روزی است که بدترین مصیبت بعد از رحلت پیامبر(ص) بر عالم اسلام وارد شد، اظهار کرد: در حقیقت بینش سیاسی موجب زاویه گرفتن از پیامبر اکرم(ص) و  بروز آن اتفاقات بعد از رحلت رسول خدا(ص) و انحراف رهبری جامعه از خط امامت شده است.

وی با بیان اینکه غفلت مردم زمینه نابودی دین را در جامعه فراهم می کند، افزود: نا آگاهی از جریان‌های قرار گرفته در  مقابل اهل بیت(ع) خطر اتفاق افتادن حادثه بعد از رحلت پیامبر(ص) را در جامعه به وجود می آورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه ریشه جریان های انحرافی در بت های شکسته شده مکه است، افزود: رشد و آگاهی مردم نقش موثری را در نقشه بر آب شدن توطئه های دشمنان دین ایفا می کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جریان مردمی تا زمانی که در مقابل خدا و اهل بیت(ع) قرار نگیرد، یک جریان قدسی و مقدس خواهد بود، ادامه داد: اگر یک روزی جریان مردمی همانند زمان بعد از رحلت پیامبر(ص) در برابر خدا و دین قرار بگیرد شرک و کفر در جامعه نفوذ خواهد کرد، چرا که نادانی و غفلت مردم دین را نابود می کند.

آموزه سیاسی برای جامعه امروز

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز اگر جریان‌های سیاسی جامعه با ولایت زاویه پیدا کنند و این زاویه ها در جامعه زیاد شود، اندیشه های زاویه دار در کنار هم قضایایی بدتر از اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه جریان سقیفه درس عبرت و یک آموزه سیاسی برای جامعه امروزی است، گفت: ما امروز اگر مردم عصر پیامبر(ص) را فاقد رشد سیاسی بدانیم و خودمان را دست یافته رشد سیاسی بدانیم، یک ادعای درستی نخواهد بود، چرا که امروز نیز دشمنان با ترفندهای مختلف همچون ایجاد فضای مجازی، دروغ، سایت های رسانه ای و... به دنبال راه اندازی عملیات روانی در بین مردم هستند و هر لحظه ممکن است قضیه سقیفه در جامعه اتفاق بیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان می خواهند با سوژه قرار دادن خانواده پیامبر(ص) و ایجاد جنگ روانی از نادانی و غفلت مردم استفاده کنند و ریشه اسلام را تضعیف کنند، اظهار کرد: امروز مردم می توانند با اتکاء به عنایت و رأفت پروردگار و توسل به ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ولایت فقیه در برابر دشمنان پیروز شوند.

وی افزود: جهل مردم موجب شده است که با وجود اینکه  1430 سال از قضیه سقیفه گذشته، اما هنوز اسلام بر دنیا حاکم نشده است، بنابراین در حقیقت عدم درک سیاسی مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) سوژه عملیات روانی یک حزب 25 نفره شد و دنیای اسلام را به بدبختی و فلاکت کشاند.

امام جمعه مشهد گفت: ماه محرم و صفر فقط برای گریه کردن برای اهل بیت(ع) نیست، بلکه باید در کنار سوگواری، راه بیداری و نجات را جستجو کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha