جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: باید تلاش و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در قائمشهر برگزار شد، با بیان این که هشتمین امام شیعیان، نماد رأفت و رحمت خدایی بر روی زمین هستند، تصریح کرد: امروز بارگاه مقدس امام رضا(ع) مأمن و پناهگاه انسان های گرفتار و رنجدیده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) همواره با مهرورزی، خشوع و عطوفت با مردم برخورد می کردند، افزود: همین ادبیات و نگاه موجب تبیین مناسب معارف الهی از سوی آن امام همام در جامعه آن دوران شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که علیرغم همه محدودیت هایی که حکام ظالم زمان برای امام رضا(ع) ایجاد کرده بودند، اما آن امام همام از همه فرصت ها برای روشنگری و تبیین معارف الهی در جامعه استفاده می کردند، گفت: ترویج اندیشه های متعالی تشیع همواره یکی از راهبردهای مهم امام رضا(ع) در جامعه بود.

وی با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای آشنایی با فرهنگ رضوی باید از همه ظرفیت های کشور بهره گرفته شود، افزود: آشنایی با فرهنگ رضوی و سیره آن امام همام در ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی موجب مصون ماندن از آسیب و انحراف های احتمالی خواهد بود.

حجت الاسلام صادقی، نهادینه‌شدن فرهنگ رضوی در ابعاد مختلف زندگی و در میان اقشار گوناگون جامعه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: با ترویج این فرهنگ و استفاده از تعلیم و تربیت معنوی در میان مردم به ویژه نسل جوان می‌توانیم در آینده نسلی رشد یافته‌تر و بالنده‌تر داشته باشیم. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید به سیره و روش علمی و نظری این امام بزرگوار بیشتر توجه کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملی در برنامه زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج اندیشه های متعالی امام رضا(ع) جامعه را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد ساخت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هجرت امام رضا(ع) به ایران را منشأ تحول دانست و خاطرنشان کرد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران و در طول مسیر در شهرهای مختلف سبب به وجود آمدن تحول عظیمی شد و معجزات فراوانی از آن حضرت به یادگار ماند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين كه امام رضا(ع) با نهادينه كردن تفكر ائمه اطهار(ع) در ايران، اين كشور را به سربلندي رسانده است، گفت: همه اهداف بني‌عباس و مامون محدودكردن ثامن‌الحجج(ع) در بيان ديدگاه‌ها و شخصيت واقعي ايشان بود تا عرصه براي فعاليت ديني و اسلامي امام تنگ شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، دوران حيات و امامت امام هشتم(ع) را اوج‌گيرى گرايش مردم به اهل بيت(ع) و دوران گسترش پايگاه‌هاى مردمى اين خاندان دانست و افزود: امام رضا(ع) از پايگاه مردمى شايسته‌اى برخوردار بود و در همان شهر كه مأمون با زور حكومت مى‌كردند.

وی با بیان این که سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه هشتمین امام شیعیان تبلور صفات ایمان، اخلاق، اخلاص، تواضع، شرح صدر، ساده زیستی، عدالت خواهی و مبارزه با بدعت ها همراه بود، تصریح کرد: امام رضا(ع) نیز لحظه ای در دفاع از اسلام ناب و گسترش معارف الهی در جامعه آن دوران درنگ نکردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به صبر و استقامت حضرت در برابر مصائب و مشکلات زمان اشاره کرد و با بیان این که مشکلات هیچ گاه مانعی برای حرکت در مسیر اهداف متعالی امام رضا(ع) ایجاد نکرد، بیان داشت: آن امام همام همه سختی ها را برای رسیدن به هدف متعالی خود که همان گسترش معارف الهی بود تحمل کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha