چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری ۲۸ صفر در بیوت مراجع و علما

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: اگر مسلمانان تنها انصاف را رعایت می کردند؛ نباید با وجود همه ملاک ها مانند سخنان پیامبر(ص) در مورد عظمت اهل بیت(ع)، آیات قرآن و حتی سخنان دوست و دشمن؛ اهل بیت(ع) در میان امت خود مظلوم و غریب می ماندند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزارشد، با بیان این که بخشی از آیات قرآن در مورد شأن، بزرگی و فضائل اهل بیت(ع) نازل شده و مهمترین آیه تطهیر است، گفت: همه اینها نشان از عظمت اهل بیت(ع) می دهد.

وی با بیان این که براساس اقرار مذاهب دیگر و حتی دوست و دشمن همین یک آیه تطهیر، دلیل بر حقانیت و بزرگی اهل بیت(ع) می باشند و مصداق این آیه، معصومین(ع) می باشند، اظهار داشت: اگر مسلمانان تنها انصاف را رعایت می کردند؛ نباید با وجود همه ملاک ها مانند سخنان پیامبر(ص) در مورد عظمت اهل بیت(ع)، آیات قرآن و حتی سخنان دوست و دشمن؛ اهل بیت(ع) در میان امت خود مظلوم  و غریب می ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی بابیان اینکه شواهد زیادی بر حقانیت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و دیگر اهل بیت(ع) است و از جمله آن رفتار پیامبر(ص) با امام حسن(ع) است که در جلوی چشم مردم به امام حسن(ع) محبت می کردند و می فرمودند« هر کسی او را دوست دارد من دوست دارد و هر کس از او پیروی کند، از من پیروی کرده است»، اظهار داشت: ولی با وجود همه این موارد مردم بعد ازرحلت پیامبر(ص) چه ظلمهایی به اهل بیت(ع) نکردند و چه حقوقی را پایمال نکرده اند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه معاندین بر بزرگی اهل بیت(ع) اعتراف کرده اند، اظهار داشت: امام حسن(ع) دارای فضائل خاصی چون کریم بودن، حسن الخلق، رسیدگی به محرومان و فقراء و دیگر خصوصیات بودند.

وی عنوان کرد: کسی در خانه امام حسن(ع) می رفت بی نیاز برمی گشت، این نشان از سخاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی گفت: این بزرگی آن قدر زیاد است که حتی مروان حکم درتشییع بدن مطهرامام حسن(ع) شرکت کرده بود و بر سخاوت و کریم بودن آن حضرت شهادت دادند، ولی چه سود که همین ها خون به دل اهل بیت(ع) کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha