پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حرکت رو به جلو و مدون حوزه، بر لزوم حمایت نهادهای مختلف برای پیاده شدن برنامه های حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیتالله اعرافی صبح امروز در دیدار با دکتر نوبخت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور» در قم گفت: حوزه پایگاه تولید علم دینی در سراسر جهان است و امروز قم به عنوان بزرگترین مرکز تولید علم ناب اسلامی در جهان مطرح است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که شهری مانند قم با دامنه و ابعاد معرفتی، علمی، تولید فکر و ابعاد بین المللی در جهان کم نظیر است، اظهار داشت: حضور مردمانی از 130 ملیت جهان با جمعیتی بیش از 100 هزار نفره، از مهمترین شاخصه های شهر مقدس قم به شمار می رود.

آیت الله اعرافی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های علمی و دینی شهر مقدس قم، یادآور شد: روزانه ده ها مجله در این شهر منتشر شده، هزاران استاد در بیش از 200 رشته در عرصه های مختلف علوم اسلامی و انسانی فعالیت می کنند؛ در شهر مقدس قم هزاران اثر علمی فاخر به صورت سالانه ارائه می گردد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به برخی از فعالیت های بین المللی جامعه المصطفی در  عرصه های مختلف علمی اشاره نمود و یادآور شد: جامعه المصطفی صدها مرکز علمی در قالب دانشکده، دانشگاه و کالج را در جهان تأسیس نموده، بیش از 45 هزار نفر دانش آموخته را در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی فعال نموده است.

وی با بیان این که جامعه المصطفی تلاش دارد تا تعریف علمی دقیقی از اندیشه های اسلامی را در جهان ارائه نماید، یادآور شد: دانش آموختگان جامعه المصطفی منطقی عقلانی و حکمت آمیز را دنبال نموده، از تعصبات افراط گرایانه و کورکورانه مذهبی و دینی پرهیز می کنند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که جامعه المصطفی یکی از ارکان قدرت بین المللی نظام اسلامی به شمار می رود، اذعان داشت: در جامعه المصطفی بیش از 100 رشته در حوزه های مختلف علمی راه اندازی شده است.

وی با بیان این که جامعه المصطفی در اقصی نقاط جهان حضور علمی پررنگی دارد، یادآور شد: در طرح 1414 جامعه المصطفی امکان حضور علمی چند برابر وضع موجود در عرصه های مختلف بین المللی به صورت دقیق و بر اساس پایه های استوار، برنامه ریزی شده است.

آیت الله اعرافی ارائه گفتمان اصیل دینی و اسلام ناب را از مهمترین نیازهای جهان کنونی عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق، ضمن راه اندازی رشته های نو بر حسب نیازهای روز جهانی، به دست آوردهای بزرگی در عرصه های مختلف بین المللی به ویژه در حوزه تولید فکر و اندیشه درست دینی دست یابیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآورشد: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم باید حوزه اجتماعی و پاسخگو و مولد فکر داشته باشیم؛ در این زمینه نیز برنامه پنج ساله را با 100 برنامه جدید طراحی کرده ایم.

آیت الله اعرافی گفت: مجموعه نهادهای علمی حوزه در یک مسیر درست برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی گام بر می دارند؛ امیدواریم قم به معنای کلان آن نقش مهمی در راستای اعتلای معنویت و فرهنگ اسلامی در جهان بردارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • راز IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام علیکم؛ وضعیت موجود اشتباهه!! منظور چندبرابر وضعیت موجود بود!! پسا دانش اشتباهه!! منظور ایشون پسا داعشه