پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت اللهمکارم شیرازی با اشاره به حجم کمک های دولت و مردم به زلزله زدگان خواستار افزایش حجم مشارکت در این عرصه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفتند: مردم زلزله زده کرمانشاه در شرایط بدی قرار دارند و باید حجم کمک ها افزایش یابد.

ایشان گفتند: نکته قابل ذکر اینجاست که مشارکت و خدمت رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع تر از گذشته بود که این تلاش ها جای تشکر دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: مشکلات زیادی در مناطق زلزله زده وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود و خدمات و کمک ها تداوم داشته باشد؛ با توجه به این که فصل سرما را در پیش داریم، باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا مردم از بازسازی خانه ها و کمک رسانی های بیشتر، نا امید و مایوس نشوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: آنچه در این حادثه مشهود بود، عدم رسیدگی به استحکام ساختمان ها بود؛ فارغ از دعواها و بحث ها، بسیاری از ساختمان های جدید هم فرسوده هستند و باید برای مقاوم سازی آنها فکری اساسی شود.

ایشان گفتند: بافت های فرسوده باید بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شود تا در زمان زلزله شاهد حوادث تلخ نباشیم؛ برای مقاوم سازی خانه ها باید فعالیت های تشریفاتی نظام مهندسی نیز بازنگری شود و علت ریزش ساختمان های تازه تاسیس بررسی گردد.

معظم له بیان کردند: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند، بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی یادآور شدند: فضای مجازی دامی سیاسی از سوی غرب است، متاسفانه غرب با سلطه فضای مجازی نیات شومی دارد و نمی توان نسبت به آن ها خوشبین بود.

ایشان گفتند: برای جایگزینی فضای مجازی در جامعه با توجه به آسیب هایی که به دنبال دارد، باید راه کاری اندیشید؛ می توان با کارهایی فضای مجازی را ساماندهی و مشکلات فعلی و تهدیدات آن را رفع کرد همان طور که بسیاری از کارهایی که در گذشته امکان پذیر نبود امروز انجام شدنی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: در مورد پرداخت مالیات نیز باید گفت که اخذ مالیات باید عادلانه باشد، دریافت مالیات از کسبه‌ها و فعالین کوچک و از یاد بردن دانه درشت ها و فرار آن ها از پرداخت مالیات صحیح نیست.

معظم له بیان کردند: برای فسادهای اقتصادی نیز باید به دنبال راهکاری بود مقابله با فساد نیاز به تصمیمات اساسی و بنیادین توسط مسئولان دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha