چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین علاءالدین- دبیر جامعه واعظین جهادی

حوزه/ حجت الاسلام علاءالدین با تاکید بر این که نمی گذاریم آب خوش از گلوی مبلغین وهابی پایین برود، گفت: امروز یک جریان مهندسی شده تبلیغی با گرایشات سلفی وهابی مشغول به فعالیت است که نباید مورد غفلت مسئولین فرهنگی و امنیتی کشور قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خوزستان، حجت الاسلام حسین علاءالدین، دبیر جامعه واعظین جهادی، روز گذشته در جمع طلاب و روحانیون شهر امیدیه، گفت: امروز طلاب و مبلغین جوان و انقلابی باید خود را در یک میدان مبارزه تاریخی و سرنوشت ساز ببینند، چرا که میدان تبلیغ و ترویج معارف ناب تشیع یکی از مهم ترین عرصه های مبارزه با جریان های تکفیری است.

وی ادامه داد: اگر برخی از جوانان مسلمان در منطقه و حتی در کشور ما دچار گرداب گمراهی شده و به عضویت گروهک های تروریستی تکفیری نظیر داعش در می آیند، بخشی از آن به دلیل تبلیغات سوء و البته همه جانبه مبلغین وهابی و نشر افکار سلفی و تکفیری است و از همین رو وظیفه مبلغین ما در میدان تبلیغ بیشتر و سنگین تر خواهد بود.

 دبیر جامعه واعظین جهادی افزود: امروز بسیاری از جوانان اهل سنت در کشور مورد هجوم تبلیغی سلفی ها قرار دارند و ما نباید اجازه دهیم جوانان اهل سنت کشور که بسیاری از آنان متمایل به مذهب و مکتب اهل بیت(ع) هستند، تحت تاثیر افکار سلفی و وهابی قرار گرفته و دچار گمراهی شوند و همان طور که مبلغین وهابی در برخی استان های کشور در حال فعالیت هستند مبلغین جوان و انقلابی نیز باید در این عرصه جهاد وارد بشوند و نگذارند آب خوش از گلوی مبلغین وهابی پایین برود.

حجت الاسلام علاءالدین با مهم ارزیابی کردن تاثیر فضای مجازی در میدان، تبلیغ تاکید کرد: امروز دفاع از حرم اهل بیت(ع) فقط در عراق و سوریه خلاصه نمی شود، بلکه ترویج معارف ناب مکتب تشیع و جلوگیری از اشاعه عقاید ضاله سلفی تکفیری عینا دفاع از حرم اهل بیت(ع) است که یکی از میدان های اصلی آن حضور در فضای مجازی است، چرا که تاثیر فضای مجازی بر ذهن و سبک زندگی آحاد جامعه به خصوص جوانان غیر قابل انکار است.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: همان طور حوزه های علمیه که خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی بود و انقلاب از حوزه ها آغاز شد، امروز نیز تداوم و پیشبرد آرمان های انقلاب جز با محوریت روحانیت و حوزه های علمیه ممکن نیست.

 دبیر جامعه واعظین جهادی افزود: امروز هر یک از مبلغین ما باید با تاثیر بر طیفی از مخاطبین جوان، آنان را با مبانی و آرمان های انقلاب آشنا سازد، چرا که بسیاری از جوانان ما با تاریخ انقلاب و آنچه بر این ملت گذشته است، آشنایی ندارند و از همین رو تبیین مبانی انقلاب بدون شک یکی از مهم ترین وظایف مبلغین است و جامعه واعظین جهادی در این راستا اقدامات خوب و موثری در استان های مختلف کشور انجام داده است.

حجت الاسلام علاءالدین با بی بدیل دانستن تاثیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بر جوانان، تاکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین شروع نهضت و تمدنی است که به زودی سراسر دنیا را فرا خواهد گرفت و بی شک یکی از نویدهای ظهور ولی عصر می باشد.

وی همچنین از آغاز به کار دفتر جامعه واعظین جهادی در استان خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha