جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر راشد الراشد

حوزه/ فعال سیاسی بحرینی گفت: توطئه و اتهام علیه مخالفین و معارضین سیاسی در بحرین از سوی دستگاه سرکوبگر آل خلیفه کار جدیدی نیست.در حال حاضر در بحرین هزاران نفر به زمان ها و احکام طولانی که گاه به ۱۵۰ سال می رسد محکوم شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اقدامات سرکوبگرایانه آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین سال ها است که ادامه دارد.بازداشت علمای بحرین از جمله امور عادی و سرکوبگرایانه رژیم مستبد آل خلیفه است. برای آشنایی با آخرین تحولات بحرین از جمله وضعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی که از سوی نظام آل خلیفه در بازداشت خانگی به سر می برد و محاکمه مجدد شیخ علی سلمان ،سرویس بین الملل حوزه با دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی به گفت و گو پرداخته است.

دلیل محاکمه مجدد جناب شیخ علی سلمان در شرایط کنونی بحرین چیست؟

توطئه و اتهام علیه مخالفین و معارضین سیاسی در بحرین از سوی دستگاه سرکوبگر آل خلیفه کار جدیدی نیست.در حال حاضر در بحرین هزاران نفر به زمان ها و احکام طولانی که گاه به 150 سال می رسد محکوم شدند و حکم های اعدام علیه معارضین سیاسی که همگی نتیجه محاکمات ظاهری هست صادر شده است و این حکم ها فاقد کمترین معیارهای بین المللی در دادگاه های عادلانه است.

 محاکمه دوباره جناب شیخ علی سلمان برای شدید شدن حکم های صادر شده ضد اوست؛ چراکه حکومت آل خلیفه در درمان مشکلاتش با ملتی که خواهان تغییر نظام و توقف استبداد و فسادی است که منشا آن را حکومت می دانند، شکست خورده است .

 هم چنانکه واضح است ، رژیم آل خلیفه از آزادی و خروج دوباره شیخ علی سلمان می ترسد، که مجددا ایشان بعد  از آزادی مردم را به حضور در خیابان دعوت کند و رهبری قیام مردم را در جهت تحقق درخواست تغییر حکومت را بر عهده گیرد.

 

بعد از هجوم وحشیانه نیروهای آل خلیفه به متحصنان و حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم ایشان در یک بایکوت خبری قرار گرفته است تحلیل شما از وضعیت ایشان و توطئه اخیر آل خلیفه چیست؟

 از زمان هجوم و تجاوز ظالمانه به متحصنین اطراف منزل جناب آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم حکومت منزل ایشان را در محاصره قرار داده است و حتی به نزدیکان ایشان اجازه نمی دهد که وارد منزل جناب شیخ شوند و یا حتی نزدیک منزل شیخ بروند.

این ها چیزهایی است که باعث مطرح شدن سوالاتی درباره دلایل وضعیت شیخ عیسی قاسم، تحت بازداشت خانگی، به خصوص بعد از پراکنده کردن تحصن کنندگان در اطراف منزل ایشان می شود.

در پیش بینی هایمان، وضعیت به تعویق افتاده ی آیت الله شیخ قاسم، منعکس کننده اوضاع آشفته بحرین تحت سیاست های سرکوب گرایانه است و آل خلیفه تحمیل راهبردها واقداماتی را بر خودش واجب می داند که علیه ملت مظلوم بحرین  انجام دهد.

اخیرا برخی از سران حکومت آل خلیفه برای درخواست کمک مالی از دولت های عربی خلیج فارس سفرها و رفت و آمدهایی به این کشور ها داشتند این برنامه با چه اهدافی انجام می شود؟

 این رفت و آمدهای رییس حکومت در بحرین برای درخواست کمک های مالی از همسایه های بحرین انعکاس دهنده حجم تاثیراتی است که اوضاع سیاسی بحرین به طور طبیعی از خود به جای گذاشته است .

همچنین عمق بحران اقتصادی بحرین را منعکس می کند که نتیجه لجاجت و خودخواهی و سرسختی حکومت است و اصرار حکومت بر به کارگیری نیرو و سرکوب در مقابل درخواست های ملت مظلوم بحرین است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha