پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله شاهچراغی

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: متأسفانه چاپ برخی از کتاب‌ها نه‌تنها مفید نیست بلکه برای جامعه مضر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه به تبلیغ نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به این که افرادی که در کتابخانه مشغول فعالیت هستند، باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند، تصریح کرد: کتابداران باید با علاقه کار کنند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه چاپ برخی از کتاب‌ها نه‌تنها مفید نیست بلکه برای جامعه مضر است، افزود: مطالعه کتاب‌های ضاله حرام است.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه باید از نسخه‌های خطی که یک گنجینه نفیس هستند به‌خوبی نگهداری شود، خاطرنشان کرد: این نسخه‌ها بیانگر تاریخ و تمدن هستند که باید به نسل‌های بعد منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز، مسجد ساز و ... در استان سمنان وجود دارد، گفت: باید از خیران بخواهیم برای ترویج فرهنگ مطالعه به صحنه بیایند تا در استان خیران کتابخانه‌ساز هم داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب در استان سمنان افزود: از شهروندان بخواهید در راستای برگزاری این جشنواره این کار خداپسندانه را انجام دهند و کتاب‌های مازاد را تحویل کتابخانه‌های عمومی بدهند تا دیگران بامطالعه از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: امیدواریم همان‌طور که استان سمنان در خیلی از زمینه‌ها ممتاز است، در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هم ممتاز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha