پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس روایات ماه ربیع الاول، ماه شادی اهل‌بیت(ع) است و ائمه اطهار(ع) همواره در احادیث خود بر این نکته تاکید داشته‌اند که در شادی‌های ما شاد باشید، بنابراین باید در این ماه با توصیه به این سخنان علاوه بر خوشحالی و مسرور بودن تلاش کنیم در مسیر ائمه(ع) حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه ایمانیه شهرستان تاکستان ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، گفت: ماه ربیع ماه سرور و خوشحالی است، ماهی که در یک روز دو میلاد با سعادت را در پیش رو دارد و اهمیت این ولادت‌ها بدون شک بر هیچ یک از مسلمین به وی‍ژه شیعیان پوشیده نیست.

وی افزود: حادثه تاریخی لیلة المبیت، ولادت پیامبرمکرم اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه و ازدواج آن حضرت با حضرت خدیجه(علیها السلام)، آغاز امامت امام زمان(عج) و هلاکت یزید بن معاویه حوادث تاریخی مهمی است که در این ماه اتفاق افتاده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با پشت سرگذاشتن محرم و صفر که با اندوه و اشک و اشک های ریخته دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین(ع)  بزرگ شدیم، به برکت اشک های محرم و صفر سجده شکر به جای آورده و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha