شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبداللهی

حوزه/ فرماندار خرم آباد گفت: اصحاب رسانه و اهل قلم باید با تشویق و ترغیب واقفان و خیراندیشان در ثبت موقوفه های جدید متناسب با نیاز جامعه قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛اسد عبدالهی ظهر امروز در همایش وقف و رسانه که در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد، با اشاره به این که وقف از تاکیدات دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است، گفت: وقف در ایران اسلامی براساس باورهای دینی و بشردوستانه قدمتی دیرینه دارد و بر این اساس مردم همواره در انجام امور خیر و عام المنفعه خوش درخشیده و پیشتاز بوده اند .  

وی با اشاره به این که وقف و انجام موقوفات دارای دو کارکرد دنیوی و اخروی است، خاطر نشان کرد: کارکرد اخروی وقف که نزد پروردگار محفوظ است و کارکرد و اثرات دنیوی آن نیز همواره برای واقفان و مردم پابرجاست .

فرماندار خرم آباد با اشاره به این که تقویت سرمایه اجتماعی زمینه ساز انجام امور خیر و عام المنفعه خواهد شد، تصریح کرد: بی شک اگر سرمایه های اجتماعی در ابعاد گوناگون ارتقا یابد، شاهد انجام امور خیر توسط افراد جامعه خواهیم بود.

عبداللهی با اشاره به این که انجام وقف و موقوفات انسان در نتیجه عقلانیت است، یادآور شد: وقف موجب رضایت پروردگار و رضایت خلق خدا از انسان خواهد شد .

وی با اشاره به این که رسانه ها نیز باید در امر وقف همتی مضاعف داشته باشند، گفت: اصحاب رسانه و اهل قلم باید با تشویق و ترغیب واقفان و خیراندیشان در ثبت موقوفه های جدید متناسب با نیاز جامعه قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha