پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سرهنگ احمد بیطرفان در  جمع خبرنگاران

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب از فعالیت ۱۵ هزار بسیجی روحانی در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ احمد بیطرفان ظهر امروز در  جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس بسیج مستضعفین گفت: برنامه های متعددی تهیه و اجرا می شود که یکی از مهمترین آنها حضور بسیجیان درمحضر رهبر انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: در همین راستا مناسبت 50 عنوان برنامه در استان قم برگزار می شود که در دل این برنامه‎‎‎ها هفته 570 برنامه جزئی برگزار می‏ شود.

وی با ذکر این مطلب که 350 هزار بسیجی خواهر و برادر در قم فعالیت رسمی دارند گفت: با سازمان‌دهی 3هزار بسیجی، همایش بزرگی تحت عنوان «عهد سربازی» در روز هفتم آذرماه مصادف با نهم ربیع سالروز امامت امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در همین راستا اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم به‌منظور محرومیت‌زدایی در این مناطق از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.

بیطرفان با اشاره به گردهمایی دانشجویان بسیجی که در چند دانشگاه انجام می‌شود، ابراز کرد: حضور سازمان‌یافته در میعادگاه‌های نماز جمعه و طرح گشت محله محور با عنوان خدمت و امنیت را در این هفته داریم که در نزدیک به 250 پایگاه این طرح انجام می‌شود، و اجرای این برنامه در راستای اعتلای بسیج خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم افزود: ارائه میز خدمت در مساجد، افتتاح پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی در نواحی و اقشار، دیدار با علما و مراجع، برگزاری مسابقات قرانی بسیج، بازدیدهای علمی از مراکز علمی، برگزاری شب‌شعر بسیج، اکران فیلم‌های سینمایی، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان قم است.

وی با بیان اینکه 140 نفر در قالب یک گردان فنی از استان قم به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعزام‌شده است، تصریح کرد: بسیج تاکنون مأموریت خود را در سطح اول انجام داده، مرحله بعدی بحث آواربرداری است که طبق قراردادهایی که بسته می‌شود با تأمین امکانات کار را تا قبل از فصل سرما انجام خواهیم کرد، در حال حاضر پشتیبانی‌های نقدی موردنیاز است تا کمبودهایی مانند بحث گرمایش حل شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان کرد: در حادثه زلزله اخیر بسیجیان و سپاه از همان ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور داشتند و کمک به مردم آسیب‌دیده کردند، چادرهایی که برای کمک به زلزله‌زدگان فرستاده شده توسط نیروهای بسیجی است، و آنچه نیاز بوده به منطقه اعزام‌شده است.

وی افزود: بسیج با نظر و نگاه حکیمانه امام راحل شکل گرفت و فرمان تاریخی تاسیس بسیج در روز 5 آذرماه صادر شد و اقشار مختلفی از مردم عضو آن هستند که از جمله مهمترین این اقشار را بسیج روحانیت تشکیل می دهد.

بیطرفان یادآورشد: در حدود 15 هزار بسیجی روحانی در قم فعالیت دارند که از جمله مهمترین برنامه های بسیج روحانیت در قم، حضور جهادی در مناطق مختلف است که از جمله آنها تلاش در جهت محرومیت زدایی فرهنگی در مناطق محروم استان است.

وی با اشاره به برگزاری یک طرح حمایتی در بحث اقتصاد مقاومتی وهچنین محرومیت زدایی در استان قم گفت: در این طرح روحانیون پنجشنبه ها به مناطق محروم قم اعزام می شوند و جمع عصر به قم باز می گردند.

بیطرفان از برگزاری طرح های مختلف اقتصاد مقاومتی و و همچنین مبارزه با آسیب های اجتماعی و فرهنگی در قم خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha