جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
داعش

حوزه/ بی شک شکست کامل داعش در عراق و سوریه در عرصه نظامی و جغرافیایی بعد از عنایات الهی و برکت عظیم خون مطهر شهدای مدافع حرم، ریشه در تحکیم وحدت و برادری امت اسلامی در این کشورها دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، چند ماه پیش و در اثنای پیروزی بزرگ رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در بازپس گیری شهر موصل از دست داعش ، "سید حسن نصرالله" در پیام تبریکی به مناسبت این پیروزی ارزشمند و تاثیرگذار در تحولات منطقه ای و بین المللی به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: " آمریکایی ها در مبارزه مردم عراق با داعش تماشاچی بودند. آن ها می گفتند نابودی داعش بین 10 تا 30 سال طول می کشد چرا که می خواستند داعش را برای منافع خود و اسراییل به خدمت بگیرند".

اشاره سید مقاومت به رقم 30 سال ارتباط بسیار نزدیک و معناداری دارد با طرح شوم غربی ها در بحث جنگ های سی ساله مذهبی، آن جا که سه سال پیش "ریچارد هاس"، رئیس وقت شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا در همین خصوص اقدام به نگارش مقاله‌ای تحت عنوان «جنگ جدید مذهبی ۳۰ ساله» کرد و اشاره داشت به این موضوع که با راه اندازی و تشدید جنگ های مذهبی و فرقه ای در جهان اسلام و به خصوص منطقه پرهیاهوی خاورمیانه می توانیم بهتر و آسان تر به اهداف خود دست پیدا کنیم.

از آن زمان تاکنون البته به یاری الهی و به برکت خون مطهر شهدای والامقام مدافع حرم، ورق به سود جریان مقاومت اسلامی به رهبری ایران اسلامی برگشت و این روزها با اعلام شکست کامل داعش در عراق و سوریه در عرصه نظامی و جغرافیایی، موجی از شادمانی مردم این کشورها و نیز علاقه مندان به انقلاب و نظام اسلامی را در برگرفته است.

به خصوص در رابطه با عراق، جدای از آن که این پیروزی بزرگ بی هیچ تردیدی در سایه هدایت های مرجعیت دینی به دست آمده، بی شک ثمره و محصول تقویت وحدت بین شیعه و سنی در این مبارزه سخت و نفس گیر نیز بوده است و این سخن یعنی آن که کید و مکر دشمنان اسلام و تشیع به خودشان بازگشته و فتنه انگیزی داعش باعث پدید آمدن برکاتی شده که از آن جمله باید به شکل گیری جریان بسیج مردمی تحت عنوان" حشدالشعبی" در عراق و اتحاد و برادری منسجم قبایل و مذاهب و طوایف مختلف عراق برای مقابله با دشمن مشترک اشاره کرد.

بعد از غائله سیاه داعش در عراق و سوریه آن چه اینک بسیار مهم و قابل توجه است این که باید مراقب بود که دشمنان دریچه نفوذ دیگری به بهانه تفاوت های قومی و زبانی و دینی در بین امت اسلام پیدا نکنند چرا که به هر حال نباید کتمان کرد که با وجود شکست داعش، هنوز هم برخی نشانه ها مبنی بر خاکسترهای جنگ مذهبی در منطقه وجود دارد و لذا عقلای شیعه و سنی نباید بگذارند که دشمنان با سوء استفاده از اختلافات مذهبی ، بر اسب مراد خود سوار شده و کشورهای مسلمان را دچار آشوب و صحنه فتنه انگیزی های جدید کنند.

داعش و گروه های تروریستی گرچه در شرایط فعلی به شدت شکست خورده و دیگر جایگاهی ندارد اما باید دانست که تفکر داعشی هنوز وجود دارد و چه بسا در آینده نه چندان دور با رنگ و لعاب و بزک جدید سر برآورد و عده ای گمراه و یا مغرض را با خود همراه ساخته و فتنه ای جدید قد علم کند.

در این باره از مثلث شیطانی آمریکا، اسراییل و انگلیس نیز نباید غافل شد که وحدت و امنیت و اقتدار امت اسلامی را بزرگترین مانع فراروی خود در تحولات منطقه ای می بینند و طرح های کوتاه مدت و بلند مدت می کوشند که به هر طریق ممکن ، در جهان اسلام آتشِ آشوب و فتنه و درگیری زبانه بکشد تا آن ها راحت تر بتوانند اهداف مدنظر خود را عملیاتی کنند.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha