شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صعود طلاب حوزه علمیه قم به قله ۳۰۲۰ متری قرقر

حوزه/ هشت نفر از طلاب کوهنورد حوزه علمیه قم، موفق شدند در برنامه ای شش ساعته ، قله صخره ای قرقر با ارتفاع ۳۰۲۰ متر ،واقع در مرز استان قم و مرکزی را فتح کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در صعود طلاب حوزه علمیه قم به قله 3020 متری قرقرکه با سرپرستی حجت الاسلام رازقی برگزار شد، طلاب کوهنوردِ گروه حوزوی آفاق پس از حرکت از مبدا پردیسان و زیارت امامزاده نورعلی روستای کرمجگان ،با پیمودن مسافتی بالغ بر یازده کیلومتر و صعود ارتفاعی بالغ بر هفتصد متر ، موفق به فتح قله شدند.

حجت الاسلام رازقی در تشریح فعالیت های گروه آفاق گفت : گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق طبق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده و با هدف سلامت بدنی و نشاط روحی طلاب فعالیت می کند.

وی افزود : همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، کوهنوردی به دلیل امتیازات ویژه ای که دارد از جمله تقویت عزم ، اراده و انگیزه های درونی، موجب پیشرفت و تقویت ابعاد وجودی طلاب خواهد شد. لذا شایسته است که مسئولین حوزوی اهتمام ویژه ای به این ورزش داشته باشند.

وی در بیان اهداف گروه اضافه کرد:ترویج فرهنگ ورزش عمومی و سالم بین طلاب حوزه های علمیه،بهبود سلامت روحی و بدنی طلاب به جهت پیشرفت علمی و تبلیغی،  معرفی مکان های مناسب کوهپیمایی و گردشگری استان قم  و استان های همجوار و پرورش طلاب مستعد در زمینه کوهنوردی جزو اهداف اصلی این گروه به شمار می رود.

سرپرست گروه آفاق در خصوص شرایط شرکت طلاب در برنامه ها گفت:با توجه به این که محدودیتی برای ثبت نام برنامه های کوهپیمایی گروه وجود ندارد، طلاب علاقه مند می توانند با مراجعه به آدرس کانال @tollabekoohnavard در برنامه های آتی گروه شرکت نمایند. تمام تلاش مسئولین گروه بر این است که برنامه ها برای طلاب حتی الامکان رایگان بوده و تجهیزاتی همچون عصای مخصوص کوهنوردی نیز در اختیار ایشان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشارکت خوب طلاب در برنامه های سابق و موفقیت در پیمودن تمام مسیر پیش بینی شده ، ان شاءلله برنامه ی آتی در منطقه قله برف انبار برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha