شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین با اشاره به این که اساتید و روحانیون حوزه های علمیه به عنوان افراد ارزشی و تاثیرگذار می توانند در آگاهی بخشیدن به نیت واقفان موفق عمل کنند، گفت: بدون ورود حوزه‌های عملیه به فرهنگ وقف، این فرهنگ در جامعه اسلامی احیا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، شب گذشته در جمع روحانیون، ائمه جمعه و جماعات که در آستان مقدس امام زاده سلیمان شهرک بیدستان برگزار شد، گفت: با تعامل و همکاری علما و روحانیون  و همچنین حوزه‌های علمیه در تلاش هستیم گامی موثر در جهت بهینه سازی نیت واقفان در استان برداریم تا شاید گره ای از مشکلات جامعه به دست واقفین خیراندیش باز شود.

وی با اشاره به این که اساتید و روحانیون حوزه های علمیه به عنوان افراد ارزشی و تاثیرگذار می توانند در آگاهی بخشیدن به نیت واقفان موفق عمل کنند، افزود: بدون ورود حوزه‌های عملیه به فرهنگ وقف، این فرهنگ در جامعه اسلامی احیا نمی‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه قزوین با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید برای رسیدن به دستاوردهای گسترده‌تر در جامعه اسلامی از فرهنگ وقف حمایت بیشتری کنند، تصریح کرد: دیدگاه‌های نادرستی نسبت به فرهنگ وقف وجود دارد، به همین علت باید احکام لازم در این زمینه برای اقشار مختلف جامعه بیان شود، چرا که موقوفه‌خواری می‌تواند آسیب‌های مختلفی برای افراد و جامعه داشته باشد، به همین علت طلاب و روحانیون باید به تبیین این آسیب‌ها بپردازند.

وی، اعتماد سازی برای مردم را راهکار دیگر توسعه فرهنگ وقف برشمرد و عنوان داشت: نظام اسلامی اکنون حامی وقف است و حرکت امام خمینی(ره) وقف را احیا کرده و رهبر معظم انقلاب اسلامی این حرکت را استمرار بخشیدند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: احیای موقوفات سختی های زیادی به همراه خواهد داشت و نباید در این راه خسته شویم، بلکه باید مسئله وقف های حوزوی و  همچنین احیای موقوفات را برای مردم فرهنگ سازی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha