جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: از مهمترین اموری که شایسته است در جوامع اسلامی، به ویژه ایران مورد توجه قرار گیرد و با قوت رواج یابد، احیای سنت حسنۀ وقف است که می تواند حلالّ بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی شب گذشته در همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات که در آستان مقدس امام زاده سلیمان شهرک بیدستان برگزار شد، به نقش مهم وقف در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: صدقات جاریه و بخصوص وقف، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های انفاق است، که موجب می شود برای همیشه زمان، آثار و خیرات بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان، شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن سود ببرد.

وی افزود: با توجه به طبع فزونی طلب و مال دوست انسان، فردی که مالی را وقف می کند، روح خود را پرورش داده و با نفس خود مبارزه کرده است، زیرا روح متعالی و پرورش یافته دلبستگی به مال دنیا ندارد و مصالح عموم مردم را بر مصالح خود مقدم می شمارد.

وی ادامه داد: سنت پسندیده وقف ریشه در تاریخ صدر اسلام دارد و اولین واقف در اسلام و مشوق وقف، شخص پیامبر (ص) بوده است و پس از آن بزرگوار، اهل بیت (ع) و اصحاب آن بزرگواران بوده اند و تا  امروز همچنان به عنوان یک سنت نیکو، سیره مستمر مسلمین و مومنین بوده است.

امام جمعه شهرستان محمدیه ادامه داد: از مهمترین اموری که شایسته است در جوامع اسلامی، به ویژه ایران مورد توجه قرار گیرد و با قوت رواج یابد، احیای سنت حسنۀ وقف است که  می تواند حلالّ بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی افزود: سفارش و توصیه نسبت به وقف با این هدف انجام می شود که مردم از طریق این حکم الهی و ساختاری که با نگاه نوع دوستی و انسان دوستی تعبیه شده است به رفع نیازهای جامعه کمک کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  سنت حسنه وقف به عنوان یک صدقه جاریه است که آثار و برکات آن هم برای جامعه و هم برای فرد مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha