جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره رشد ایران اسلامی در عرصه های مختلف و نیاز پاسخگویی به جامعه، تاکید کرد: حوزه علمیه ای انقلابی و بیدار است که هویت خود را در خدمت به جامعه لمس و حس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله علیرضا اعرافی، صبح امروز در یازدهمین همایش سالانه  ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت، ابراز کرد: امروز جبهه مقاومت در یک خط واحد ایستاده و روزگاری که سرنوشت کشورهای منطقه در کاخ سفید رقم می خورد، گذشته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: می شود بدون اتکا به قدرت ها، پیروز شد و امروز عزم و اراده جبهه مقاومت روز به روز افزایش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای عظیم و دامنه دار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و...، ابراز کرد: ایران در تحریم و درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بیرونی و داخلی در شاخص های گوناگون دست تنها به رشد و پیشرفت هایی رسیده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به افزایش تعداد دانش آموز و معلم و زیرساخت ها اشاره و خاطر نشان کرد: اگر دستاوردها و پیشرفت ها را با استانداردهای درست انجام دهیم، در منطقه و جهان دارای ویژگی های برجسته ای هستیم.

آیت الله اعرافی در ادامه به حضور دانشگاه، آموزش و پرورش و نیز حوزه علمیه در میان مردم و جامعه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه ای انقلابی و بیدار است که هویت خود را در خدمت به جامعه لمس و حس کند.

وی، بالابردن تربیت دینی، لمس مشکلات جامعه و پاسخگویی به نیازها را از جمله رسالت های حوزه علمیه خواند و اظهار کرد: این امر در دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مدنظر می باشد و پاسخ ندادن به نیازهای واقعی و انتراعی و جدا بودن از جامعه نباید وجود داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و ابراز کرد: تحقق مهارت های لازم در دانش آمورش، دریافت سبک درست زندگی، احساس هویت انقلابی، ملی و اسلامی در نظام تربیت نیاز است تا دانش آموز احساس غنا کند.

وی با بیان اینکه هویت انقلابی باید در متن آموزش وجود داشته باشد، زیرا دشمنان تا همه هویت ما را از ما نگیرند، کوتاه نمی آیند، افزود: در این رزم اگر کوتاه بیایم تا آخر باید عقب بنشینیم، ولی اگر بایستیم آنان عقب خواهند نشست،

آیت الله اعرافی، تعامل سه ضلع فکر و فرهنگ با حفظ جایگاه ها و حریم ها یعنی آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه را مهم خواند.

وی در ادامه به اهمیت حوزه تعلیم و تربیت اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین امر این است که در زیرساخت رشته ای خود تحولی ایجاد کنیم و سپس برای تربیت نیروی انسانی تطوراتی انجام شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور به دو مقوله نظام پژوهشی متناسب با نیازهای جدید و نظام آموزش های مهارتی و کاربردی اشاره و اظهار کرد: در کنار حوزه متون و منابع که کارهایی باید انجام شود و گزینش و پذیرش حوزه های علمیه از جمله کارهایی است که می بایست مدنظر قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: انتظار است که تحرک بیشتری در این زمینه ها باشد و تعامل ها افزایش یابد و حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک ضرورت آرمانی و هدفی و نه صنفی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha