پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی به عنوان مدیر جدید حوزه نیمه وقت بقیه الله الاعظم (عج) استان قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، با تقدیر از زحمات حجت الاسلام غلامرضا محمدی، مدیر پیشین حوزه نیمه وقت بقیة الله الاعظم (عج) استان قزوین، حجت الاسلام سیدهادی ابراهیمی را به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی کرد.

حجت الاسلام سید هادی ابراهیمی در مراسم معارفه و تکریم مدیر حوزه نیمه وقت بقیةالله الا عظم (عج) استان قزوین، به  استقبال مردم‌  استان از این مدرسه اشاره کرد و گفت: طرح اکمال دین در دو سطح تخصصی و عمومی در 6 ترم و طی ۲ سال در فاز ۲ مدرسه علمیه بقیة الله(عج) ویژه برادران سال برگزار می‌شود.

مدیر جدید حوزه نیمه وقت بقیه الله الاعظم (عج) استان قزوین افزود:  این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در استان قزوین با همکاری گروه فرهنگی آیینه ظهور، از سال گذشته برگزار شده و مورد استقبال فراوان قرار گرفت و حتی از سایر استانها برای برگزاری طرح‌های مشابه با این مرکز تماس گرفته شد.

وی ادامه داد:  طی چند سال گذشته ارتباط و ورود مردم به حوزه‌های علمیه سخت تر شده، بنابراین برای آشنایی و ارتباط بیشتر مردم با حوزه‌های علمیه و دروس حوزوی طرح اکمال دین در نظر گرفته شد.

وی سپس به چگونگی شرکت در این طرح اشاره کرد و عنوان داشت: علاقمندان برای شرکت در دوره تخصصی لازم است از مدرک دیپلم و بالاتر برخوردار باشند، همچنین این افراد باید به دلیل تخصصی بودن درس‌های دوره پس از ثبت نام، در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنند، اما ورود برای عموم افراد در دوره عمومی بدون آزمون آزاد است.

مدیر جدید حوزه نیمه وقت بقیه الله الاعظم (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد:  کلاس‌های دوره تخصصی سه روز در هفته و کلاس‌های دوره عمومی دو روز در هفته، پس از نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه صالحیه برگزار می‌شود، که احکام، علوم قرآنی، سبک زندگی و تربیت فرزندان از جمله درس‌های دوره عمومی است.

حجت الاسلام  ابراهیمی ضمن قدردانی از حمایت های ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در راه اندازی این طرح، بیان داشت: در حال حاضر 180 نفر درحوزه علمیه نیمه وقت مشغول فراگیری دروس حوزوی و قرآنی هستند.

گفتنی است، پیش از این حجت الاسلام غلامرضا محمدی، مسئولیت حوزه نیمه وقت بقیه الله الاعظم (عج) استان قزوین را عهده دار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha