چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نودید ادهم-دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

حوزه/ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید از مهد کودک و پیش دبستانی برای تربیت دینی آینده سازان جامعه، برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مهدی نوید ادهم، پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست سالانه مدیران ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد با اشاره به نقشه دشمن و سرمایه گذاری آنان بر روی نسل آینده، تاکید کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش باید از مهد کودک و پیش دبستانی برای تربیت دینی آینده سازان جامعه، برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: نقش پیش دبستانی و دبستان در آینده کشور بسیار مهم است و به همین علت حوزه های علمیه می بایست نسبت به آنها نگاه و برنامه های ویژه ای داشته باشند.

نوید ادهم با اشاره به تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش با تلاش بیش از 600 نفر، ابراز کرد: همگان با کلیت این سند آشنایی دارند و هم اکنون در مرحله تبیین به سر می بریم که بیش از گذشته در این امر به حوزه های علمیه نیاز است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: برای تربیت دینی و اخلاقی در ساحت های مختلف مطرح شده در سند یادشده سوال هایی داریم که در دوره های گوناگون تحصیلی به طور تخصصی چه باید کرد؟

وی، یکی از راه های تبیین معارف دقیق دینی برای دانش آموزان دوره دبیرستان را راه اندازی رشته علوم و معارف اسلامی دانست و ابراز کرد: مدرسه عالی شهید مطهری و سازمان تبلیغات نسبت به این امر اقدام کرده اند و از حوزه علمیه می خواهیم نسبت به تقویت این مدارس همکاری بیشتری داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: باید اقتضائات فرهنگی را در آموزش و پرورش در استان های مختلف لحاظ کرد و مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha