سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه موقوفاتی برای کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی ایجاد شود، گفت: درآمد حاصل از موقوفات امامزادگان صرف اشتغال‌زایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل و مدیران اوقاف و امور خیریه استان سمنان، خواستار ایجاد موقوفه‌هایی با نیت کمک به زلزله‌زدگان و حوادث طبیعی در سطح کشور شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تقدیر از تلاش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور، تصریح کرد: خیرین و واقفان خیراندیش باید خیریه‌هایی را با نیت کمک به افراد آسیب‌دیده از حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل و... ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به نیازهای روز جامعه اسلامی موقوفاتی با این نیات باید ایجاد شود، افزود: با توجه به وقوع زلزله‌های متعدد در سطح کشور ایجاد موقوفاتی در این راستا یک امر ضروری محسوب می‌شود تا در زمان بروز حوادثی همچون زلزله، سیل، طوفان و ... بتوانیم با درآمد حاصل از این موقوفات به کمک مردم بشتابیم.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه صیانت از حقوق واقفان امری ضروری به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: موقوفات امانت‌هایی در دست متولیان، مسئولان و سازمان اوقاف و امور خیریه است و باید از این امانت‌ها به‌خوبی حفاظت شود.

وی با اشاره به وجود برخی موقوفات که از حیث انتفاع خارج شدند، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه باید احیای این موقوفات را در اولویت کاری خود قرار دهد تا مردم از این ظرفیت‌ها بهره ببرند و درآمد اوقاف و ایجاد موقوفات جدید باید به سمت رفع نیازهای فقرا سوق داده شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان گفت: در زمان پیامبر (ص) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) همه موقوفات در راستای رفع نیازهای فقرا و نیازمندان جامعه شکل می‌گرفت و همچنان که حضرت علی (ع) دو چشمه را برای فقرای مدینه وقف کردند.

وی با بیان اینکه توجه به نیازهای جدید جامعه امری ضروری است، افزود: باید موقوفاتی در راستای ایجاد مراکز علمی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، ساخت مصلی‌ها و مواردی ازاین‌دست ایجاد شود.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر لزوم ارائه مشاوره‌های کارشناسانه از سوی اوقاف استان به واقفین گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه باید متناسب با نیاز روز جامعه به ساخت موقوفات جدید خط بدهد و به‌روزرسانی اجاره‌بها موقوفات نیز یک ضرورت به شمار می‌رود و اداره کل اوقاف و امور خیریه علاوه بر این باید از درآمدهای امامزادگان در راستای امور خیریه و نیاز جامعه هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال امروز یکی از مشکلات جدی جامعه است، تصریح کرد: بخشی از درآمد امامزادگان در بخش ایجاد اشتغال برای فقرا و بیکاران هزینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha