شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید برنامه‌های مشترک بین برادران اهل سنت و شیعه در طول سال تداوم داشته باشد و تقویت وحدت شیعه و سنی تنها به هفته وحدت خلاصه نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت، اظهار داشت: باید برنامه‌های مشترک بین برادران اهل سنت و شیعه در طول سال تداوم داشته باشد و تقویت وحدت شیعه و سنی تنها به هفته وحدت خلاصه نشود.

وی با تأکید بر نقش مهم اتحاد و وحدت مسلمانان در جلوگیری از نفوذ کفار و دشمنان اسلام افزود: امروز مسلمانان بیش از گذشته به وحدت، اتحاد و انسجام نیاز دارند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی ادامه داد: دشمنان اسلام به‌هیچ‌عنوان اتحاد و همبستگی شیعه و سنی را نمی‌خواهند و همواره برای ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی بر ارتقای کمی و کیفی ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در استان تأکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی و مذهبی به‌ویژه مدارس علمیه و علمای دینی که با اهل سنت ارتباط بیشتری دارند باید به برنامه‌های این هفته نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نباید برنامه‌ها و نشست‌های مربوط به تقویت وحدت بین شیعه و سنی تنها به هفته وحدت خلاصه شود، گفت: باید برنامه‌های مشترک بین برادران اهل سنت و شیعه در طول سال تداوم داشته باشد نه اینکه در طول سال چندان خبری از وحدت نباشد.

حجت الاسلام سالاری مکی  در ادامه با تأکید بر تقویت تعامل فرهنگی نهادها و متولیان مرتبط در استان با اهل سنت، افزود: اکنون فعالان اهل سنت ارتباط چندانی با نهادهای فرهنگی استان ندارند و منابع تغذیه فکری خود را از استان‌های دیگر دریافت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت دیدارهای مستمر با علمای اهل سنت، اظهار داشت: ضروری است فضای گفت‌وگو برای مباحث تقریبی در بین علمای اهل سنت و شیعه خراسان شمالی فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های بازدید از مدارس علمیه اهل سنت و تشیع به‌صورت مشترک برگزار شود، تصریح کرد: در این راستا برپایی اردوهای مشترک به‌صورت سالانه و چندروزه با شرکت طلاب و علمای اهل سنت و شیعه ثمرات مناسبی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، وحدت را نیاز اصلی جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید شیعه و سنی در کنار هم می‌توانند کارهای بزرگ انجام داده و مانع تفرق و گسست بین خود شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha