جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زلزله زدگان منطقه غرب کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس از اختصاص یک روز از حقوق مدیران و کارکنان مرکز حوزه علمیه یزد به زلزله زدگان منطقه غرب کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در  یزد، از اختصاص یک روز از حقوق مدیران و کارکنان مرکز حوزه علمیه یزد به زلزله زدگان منطقه غرب کشور خبر داد.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: از آنجایی که رسیدگی به امور مسلمین در دین مقدس اسلام بسیار سفارش شده است و همچنین در روایات آمده که اگر کسی شب را به صبح برساند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست، حوزه علمیه استان یزد هم تصمیم گرفت در حد وسع و توان خود، کمکی به مردم زلزله زده مناطق غرب کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسه‌ای را برگزار کردیم و با مشورت معاونین حوزه استان، تصمیم گرفته شد تا یک روز از حقوق مدیریت و معاونین حوزه علمیه یزد به این حادثه اختصاص یابد. همچنین مقرر شد تا با مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان یزد نیز صحبت شود که اگر آنها نیز علاقه به حضور در انجام این کار خیر داشتند، کمک‌های آن ها نیز جمع آوری شود و به این مناطق ارسال شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به مبحث ایثار که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است، تصریح کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به ما آموخته‌اند که در امور خود، دیگران را بر خود مقدم بشماریم و کمک به دیگران را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس گفت: همان طور که اهل‌بیت پیامبر این کار را انجام دادند و سه شب از غذای خود را به مستمندان و ضعفا دادند و با توجه به آن وضعیت بحرانی که در منزل امیر المومنین بود، ما در حد اهل‌بیت(ع)نیستیم و این هزینه ای که پرداخت می کنیم کمک جزئی است و با این حادثه ای که اتفاق افتاده ،بیش از اینها بایستی به آنها کمک شود و ان شاءالله این کار یک الگویی باشد تا دیگران هم به اندازه وسع و اندازه ایی که می توانند به همنوعان خود که اکنون در سختی زندگی خود را سپری می کنند کمکی حتی در حد ناچیز انجام دهند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha