جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست سه جانبه حوزه علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه ـ خبرگزاری حوزه

حوزه/ در نشست نمایندگان مراکز حوزوی کردستان بر ضرورت بهره برداری مراکز و مدارس حوزوی از ظرفیت اطلاع رسانی و رسانه ای خبرگزاری رسمی حوزه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه مشترک نمایندگان حوزه علمیه کردستان، مرکز خدمات حوزه، حوزه علمیه خواهران استان و خبرگزاری حوزه با موضوع «رسانه و اطلاع رسانی»، پیش از ظهر امروز  در مدیریت حوزه  استان برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام سعید مومنی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید ارتباط بین مرکز خدمات حوزه علمیه استان، حوزه علمیه خواهران و خبرگزاری رسمی حوزه با وجود راه اندازی دفتر این رسانه در حوزه استان بیشتر و هماهنگ تر از گذشته شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خدمات بسیاری در استان کردستان از سوی حوزه های علمیه خواهران و برادران و مرکز خدمات حوزه انجام گرفته است که در این زمینه اطلاع رسانی نشده بود.

وی از شرکت کنندگان در این جلسه خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر برای پوشش فعالیت ها و کارهای صورت گرفته شد و افزود: امید است این جلسه بتواند هماهنگی بیشتر بین این سه بخش را بیشتر کند.

 حجت الاسلام هادی صالحی، معاون حوزه علمیه خواهران کردستان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت انعکاس کارهای انجام گرفته توسط حوزه و مدارس علمیه این استان، اظهار داشت: برگزاری این جلسه می تواند آغازی برای انعکاس تلاش های مدیران حوزوی، طلاب و اساتید باشد.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان افزود: با راه اندازی نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان کردستان می توانیم فعالیت های بخش های مختلف حوزه را به خوبی در فضای رسانه ای منعکس کنیم.

در ادامه این جلسه، معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان نیز با ابراز خرسندی از راه اندازی نمایندگی خبرگزاری حوزه در این استان، گفت: خدمات بسیاری توسط حوزه علمیه استان و مرکز خدمات انجام گرفته است، ولی تاکنون به دلیل نداشتن رسانه ای رسمی از پوشش این کارها محروم بوده ایم.

فرید شهسواری با اشاره به اینکه باید همکاران حوزوی اخبار و اطلاعات را در اختیار خبرگزاری حوزه قرار دهند، ادامه داد: خوشبختانه این روزها شاهدیم که عملکرد حوزویان در این استان جایی برای انعکاس خبری پیدا کرده و از همه همکاران درخواست داریم که برای پویایی هرچه بیشتر این خبرگزاری تلاش وافری داشته باشند.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز با ابراز خرسندی از راه اندازی نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان کردستان بیان کرد: در حوزه علمیه خواهران کردستان خدمات و برنامه  های بسیاری در طول این سالها انجام گرفته است، ولی متاسفانه سایت و خبرگزاری معتبری برای انتشار و انعکاس آن نداشته ایم.

خانم رستمی تاکید کرد: امیدواریم این جلسه فتح بابی برای انعکاس کارهای انجام گرفته توسط حوزویان و طلاب این استان باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کردستان هم در این نشست عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران استان کردستان اخبار و برنامه های بسیاری دارد، لذا امیدواریم از امروز بتوانیم این خدمات و کارهای انجام شده را در یک پایگاه و خبرگزاری معتبر برای مشاهده مخاطبان و مسئولان منعکس کنیم.

خانم جباری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تعامل با خبرگزاری رسمی حوزه به صورت مستمر باشد، خواستار انتشار فراگیر اخبار و رویدادهای حوزه استان از طریق رسانه رسمی حوزه های علمیه شد.

در ادامه، غلامرضا آیین مهر، خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به اینکه پتانسیل های خبری حوزه و مدارس علمیه استان کردستان بسیار است، گفت: امید است این جلسه هماهنگی آغازی بر همکاری های خبری بین این سه بخش باشد و بتوانیم که استان کردستان را از بن بست خبری بیرون بیاوریم.

وی با تشکر از حمایت های حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، افزود: خوشبختانه فضای اطلاع رسانی خوبی فراهم شده و مراکز حوزوی می توانند از آن بهره برداری کنند.

 در پایان این جلسه پیشنهاد شد کلاس های خبرنویسی از سوی خبرگزاری حوزه، برای طلاب مدارس علمیه استان برگزار شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha