سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه نقش اساسی در حفظ و ارتقاء سطح اقتدار اسلام دارد، بر داشتن حوزه های علمیه در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در همایش بسیج طلاب، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: جهان اسلام در شرایط کنونی در یک معادله بسیار حساس به سر می برد و تمامی جبهه شرک، نفاق و کفر با تمام ابزار نرم، سخت و نیمه سخت در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: گویا جنگ خندق و احزاب دیگری صورت گرفته است و تمامی دشمنان اسلام متحد و تمامی ابراز و تکنولوژی خود را برای تهاجم بر علیه اسلام به کار گرفته اند. در این شرایط اگر انقلاب اسلامی دچار شکست شود و کفر و نقاق در کشورهای اسلام حاکم شود، قطعاً ضربه ای اسلام خواهد خورد که قرن ها جراحت آن در حوزه های اقتصادی، نظام، معارف و فناوری خواهد ماند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی کفر و نفاق را در سرزمین های اسلامی گسترش داده است گفت: آل سعود و بسیاری از شخصیت ها اسلامی و مراکز اسلامی در جغرافیای اندیشه و اردوگاه شرک قرار گرفته اند و با برنامه ریزی بسیار خطرناک انواع اسلام های بدلی همچون افراطی، لیبرال، سنتی و جمهوری اسلامی مثل پاکستان را تولید کرده اند که اسلام راستی را دور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: استکبار جهانی با تحریم و تهدید و اعتبارات بالا و تکنولوژی بی نظیر را برای نابودی اسلام راستی که در انقلاب اسلامی ایران تجلی دارد، بکارگرفته و در این شرایط نقش حوزه های علمیه در حفظ و اقتدار و ارتقاء سطح نظام و مقابله با استکبار جهانی فوق العاده بالاست.

ویژگی های حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه نقش اساسی در حفظ و ارتقاء سطح اقتدار اسلام دارد، بر داشتن حوزه  در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه ای را نیاز داریم که شاخص های تراز انقلاب اسلامی را داشته باشد.

وی به برخی شاخص های حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فوق روز اندیشی یکی از این شاخص ها است ابراز داشت: حفاظت از داشته ها و یافته های اسلامی تاریخ حوزه، یکی از شاخص ها است که در شرایط کنونی حوزه های علمیه باید مولد علم بروز و فوق روز باشند. از این رو طلاب باید خوب و عمیق درس بخوانند و تولید علم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: در حال حاضر شبکه های استکبار در حال تولید علم، تهاجم و در فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی و لطمه وارد کردن به آن هستند به همین دلیل باید در این رابطه با عمیق درس بخوانیم و برای حفظ تراز انقلاب اسلامی، علم و دانش و معارف مورد نیاز را بروز و فوق روز تولید کنیم.

امام جمعه بوشهر حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی را تربیت گاه انسان های جامع در عرصه علوم و معارف اسلامی دانست و گفت: حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی باید از حیث دانش، اخلاق، بصیرت، مجاهدت و محل تربیت عالمان جامع دین سرآمد باشد.

وی، ولایتمداری را دیگر شاخصه حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه علمیه ای ولایتمدار است که در ساختار نظام وارده خود بر اساس فرهنگ دینی و اندیشه ها و اوامر ولی فقیه حرکت کند و در عین حال پشتوانه ای محکمی برای ولی فقیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری حضور به موقع در صحنه ها را از دیگر شاخص های حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه تراز انقلاب اسلانی حضوری به موقع در تمامی صحنه ها دارد و به تعبیری حوزه بسیج است به طوریکه قبل از وقوع بحران در صحنه حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ایثارگری را از شاخص های حوزه تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این بدان معنی است که حوزه آمده تا خود را فدای اسلام کند و در راستای تحقق منویات ولی فقیه ایثارگری کند.

وی، استکبارستیزی را از ویژگی حوزه تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: حوزه علمیه درتراز انقلاب اسلامی استکبارستیز است و به هیچ وجه فریب استکبار جهانی را نمی خورد و در مقابل شرک و نفاق و کفر مصلحت اندیشی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری حوزه علمیه بوشهر را از حوزه های در تراز انقلاب اسامی دانست و گفت: این حوزه همواره اندیشه آن در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران بوده و در راستای تحقق منویت مقام معظم رهبری حرکت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha