جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیستانی

روحانی حشد الشعبی گفت: در حال حاضر تروریست های تکفیری داعش از عراق بیرون رفته و خوردند و این پیروزی به فضل و عنایت فتوای مرجعیت و آیت الله سیستانی ، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" رقم خورده است...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بعد از گذشت 6 سال از ظهور پدیده داعش در کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه و جنایات متعدد این گروه تکفیری صهیونیستی در کشورهای اسلامی به همت مجاهدان و سرداران مقاومت اسلامی از سراسر جهان اسلام عمر این شجره خبیثه در عراق و سوریه به پایان رسید. اما تحقق این پیروزی نتیجه تلاش و مجاهدات رزمندگان اسلامی بود که با نثار جان خود اسلام و جهان اسلام را از این پدیده خطرناک و دست ساز استکبار جهانی نجات دادند.

شیخ محمد النجار از روحانیون و مبلغان حشد الشعبی با اشاره به نقش مبلغان و روحانیون در تقویت مجاهدان در جبهه مقاومت و جهاد با تکفیری های داعش در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: بخش توجیه عقائدی در حشد الشعبی عراق در طول سال هایی که بسیج مردمی عراق به فتوای آیت الله سیستانی تشکیل شد وظیفه ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی را در بین مجاهدان بر عهده داشت و در این مدت مبلغان زیادی را به خط مقدم جهاد با دشمن متجاوز اعزام کرد.

وی ادامه داد: در طی این سال ها روحانیون و مبلغان عراقی در کنار سایر رزمندگان بسیج مردمی عراق با تروریست های تکفیری داعش و عناصر متجاوز دیگر مبارزه کردند و تعدادی از این مبلغان به شهادت رسیدند.

روحانی بسیج مردمی عراق در خصوص آماری از شهدای روحانی عراقی در این مدت گفت: اگر چه آمار دقیقی از شهدای روحانی عراقی حشد الشعبی در دست نیست اما بر اساس اطلاعات دریافتی تاکنون بیش از 100 شهید روحانی و مبلغ جان خود را در راه دفاع از اسلام و میهن خویش نثار کردند.

النجار با اشاره به شکست داعش در عراق گفت: در حال حاضر تروریست های تکفیری داعش از عراق بیرون رفته و شکست خوردند و این پیروزی به فضل و عنایت فتوای مرجعیت و آیت الله سیستانی ، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" رقم خورده است.

جنگ فرهنگی و فکری با دشمنان اسلام ادامه دارد

روحانی عراقی خاطر نشان کرد: اگر چه جنگ میدانی با تروریست های داعش و حامیانشان به پایان رسیده اما جنگ بین حق و باطل و جنگ فرهنگی و فکری تا آخر دنیا وجود دارد و همواره آمریکا و استکبار جهانی به دنبال این هستند که در کشورهای اسلامی درگیری ایجاد کنند.

شیخ النجار افزود: اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی وحدت و یکپارچگی داشته باشند می توانند در برابر دشمنان اسلام مقاومت داشته باشند و در برابر توطئه های استکباری پیروز شوند.

وی در خصوص ساماندهی خانواده های مجاهد و روحانی حشد الشعبی گفت: در حال حاضر بخشی با عنوان شهدا و جانبازان حشد الشعبی تشکیل شده که وظیفه خدمت رسانی و حمایت معنوی و مادی را از مجروحان و خانواده های شهدا بر عهده دارد. همچنین بیمارستان های مخصوصی برای درمان مجروحان جنگی در عراق تاسیس شده است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha