چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: سند بنیادین از نظر محتوا در زمینه تربیت وجود دارد و در عرصه روش ها نیز می توان از تجربه حوزه علمیه بهره برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین تقوی در یازدهمین همایش سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با مراکز فعال فرهنگی جامعه تعامل و ارتباط داشته باشد.

وی گفت: سیاست ها و تقابلات سیاسی در روند تعلیم و تربیت تاثیرگذار می باشد و این امر آسیبی است که باید نسبت به آن توجه داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه باید نسبت به روش ها دقت کرد و به ویژه شیوه های انتقال مسائل تربیتی را مدنظر قرار داد، اظهار کرد: از نظر محتوا سند بنیادین وجود دارد و در زمینه روش ها نیز می توان از تجربه حوزه علمیه بهره برد.

وی آموزش و پرورش را جایگاه مهمی دانست که ائمه جمعه نیز نسبت به آن اهتمام دارند و آن را سرمایه گذاری مناسبی برای فعالیت های مربوطه می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به اینکه همراه بودن با قلب های پاک جوانان موجب افتخار می باشد، ابراز کرد: این امر که ائمه جمعه با جوانان ارتباط داشته باشند، یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه معلم و معلمی شخصیت و مقامی ارزشمند است، اظهار کرد: حوزویان می توانند در این زمینه فرهنگ سازی کنند و عامل تقویت ارزش و منزلت معلمی در جامعه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به اینکه 900 امام جمعه در کشور فعالیت دارند، ابراز کرد: آماده ایم تا برنامه های آموزش و پرورش  را در نهاد نماز جمعه پشتیبانی کنیم و در این زمینه همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha