شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ حسینی کاشانی گفت: بی شک ارتقای شاخص فرهنگ مطالعه در کشور و از جمله در قم نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی طی سخنانی در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با بیان این که یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه فرهنگی هر جامعه ای ناظر به مساله کتاب و کتاب خوانی است، اظهار داشت: از این حیث هر چقدر که در زمینه ارتقای شاخص کتاب خوانی در قم تلاش کنیم، به همان میزان به توسعه فرهنگی و بهبود وضعیت فرهنگی در این استان کمک کرده ایم.
وی افزود: در این خصوص در سطح استان ، گام های خوبی برداشته شده اما نیاز است که با همراهی دیگر مسئولان و نهادها، شاهد تحولات بهتری باشیم و همه دست به دست هم دهیم تا شاخص فرهنگ مطالعه در قم ارتقا پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین با بیان این که کتاب با فرهنگ موجود در قم پیوندی عمیق دارد، گفت: در حال حاضر قم در زمینه بازار نشر کتاب در کشور دارای جایگاه دوم و در زمینه نشر و تولید کتب دینی جایگاه اول را دارد.
وی اضافه کرد: تنها در نیمسال نخست سال جاری بیش از چهار هزار مجوز چاپ کتاب در قم صادر شده است با این حال ما تا رسیدن به استانداردهای مورد نظر در این باره فاصله قابل توجهی داریم.
حسینی کاشانی همچنین با بیان این که در حال حاضر 23 کتابخانه عمومی در سطح استان قم مشغول به فعالیت است، ابراز داشت: به لطف الهی تلاش های خوبی در این خصوص در استان به همت اداره کل کتابخانه های عمومی قم صورت گرفته و هر چقدر که ما در این راستا کار کنیم که نیاز هم است، در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha