جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه شورای مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار ۷۹۱ اثر از آثار این پژوهشگاه تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهندس پهلوانی مدیر اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جلسه شورای این پژوهشگاه، گزارشی از فعالیتهای این اداره در یک سال گذشته ارائه کرد.

 به گفته وی تاکنون حدود ۷۹۱ اثر از آثار پژوهشگاه شامل مجموعه آثار منتشرشده پژوهشگاه در نشر بوستان کتاب قم، پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان، نشر جمال و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتابخوان همراه پژوهان عرضه شده و تا پایان سال جاری کلیه آثار پژوهشگاه در نسخه کتابخوان همراه دیجیتال پژوهان برای مخاطبان و علاقه مندان عرضه خواهد شد.

پهلوانی همچنین تعداد کاربران این کتابخوان را ۶۷۰۰ نفر و کل آثار موجود در این کتابخوان را ۲۱۰۰ عنوان بیان و از همکاری بیش از ۳۰ ناشر با این کتابخوان همراه خبر داد.

مهندس میرعرب نیز به گزارش حضور اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه در سی و هفتمین نمایشگاه جیتکس پرداخت که در پاویون جمهوری اسلامی ایران در سالن شیخ راشد در شهر دبی کشور امارات از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری برگزار شد.

 به گفته وی، این اولین حضور دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یک نمایشگاه بین‌المللی در حوزه فناوری بود.

وی ادامه داد: سامانه مدیریت نشر الکترونیک پژوهان به عنوان راه‌حل جامع نشر دیجیتال ویژه سازمان‌ها و ناشرین و کتابخوان پژوهان به عنوان فروشگاه قانونی کتاب الکترونیک با بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۳۰ ناشر به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از محصولات تولیدی پژوهشگاه است که نسخه ویندوزی و  اندروید آن در این نمایشگاه ارائه شد.

در ادامه این جلسه نیز دکتر محمد سوری عضو هیأت علمی پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه گزارشی از سفر خود به بازل سوئیس، لوگانو، میلان و رم ارائه کرد و از معرفی پژوهشگاه و آثار علمی آن در این محافل خبر داد و از علاقه مندی آنها به همکاری و تعامل و همچنین بهره گیری از آثار پژوهشگاه خبر داد و بر لزوم ترجمه برخی آثار پژوهشگاه به زبان انگلیسی با همکاری ناشرین بین المللی تأکید کرد.

در پایان جلسه شورای مدیران پژوهشگاه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گزارش مختصری از سفر خود به تونس برای شرکت و سخنرانی در سومین مجمع علمي ـ دانشگاهي ايران و جهان عرب را  ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha