جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رمان دعبل و زلفا

حوزه/ رمان«دعبل و زلفا»اثر حجت الاسلام مظفر سالاری، روحانی یزدی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده رمان پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است و این نویسنده یزدی در اثر جدید خود با عنوان«دعبل و زلفا» که به چاپ 2000نسخه ای رسانده است امیدوار است که این اثر نیز مانند رمان قبلی اش مورد توجه و استقبال همگان قرار گیرد.

این اثر روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش زلفاست و در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است.عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه این اثر توسط انتشارات «به نشر» به چاپ رسیده است، اظهار داشت: این رمان پس از دو سال، امسال در 350صفحه به چاپ رسید.

این نویسنده یزدی به شخصیت دعبل اشاره کرد و افزود: دعبل شاعری است که به دلیل صراحت لهجه و شعرهایش در وصف اهل‌بیت(ع) تحت تعقیب بود به گونه ای که در این سال ها کشورهای بسیاری را دیده است و تا اینکه در اواخر عمرش در شوش دانیال در سن 90 دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه رمان «دعبل و زلفا»به شیرینی رمان«رویای نیمه شب»است، گفت: در این رمان خواننده با شرایط سیاسی زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) و شرایط زندگی ائمه در این عصر آشنا می‌شود و رمان خواننده را به دربار بنی‌عباس از جمله هارون و مأمون می‌برد و در عین اینکه روایتی زیبا از عشق دعبل و زلفا است یک داستان سیاسی و تاریخی نیز است.

حجت‌الاسلام سالاری در پایان گفت: علاقه‎مندان برای تهیه این کتاب و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‎توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

 انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha