پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدی سبزواری

استاد حوزه علمیه همدان گفت:رشد و بالندگی حوزه در گرو روحیه تحول گرایی است و در صورتی که حوزه های علمیه با توجه به روند جامعه امروز و مسابل روز خود را جلو برده و برنامه کلی برای آن ها داشته باشد دیگر منزوی نخواهد بود.

حجت الاسلام محمد رضا محمدی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به اهمیت بحث تحول در حوزه علمیه، گفت: حوزه های علمیه با روحیه انقلابی  که برگرفته از سیره امام حسین(ع) است باید تحول گرا باشند.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی حوزه در گرو روحیه تحول گرایی است و در صورتی که حوزه های علمیه با توجه به روند جامعه امروز و مسابل روز خود را جلو برده و برنامه کلی برای آن ها داشته باشد دیگر منزوی نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: گروه های فکری حوزوی امروز باید در صدد نیاز سنجی و شناخت چالش های پیش رو بوده تا بتواند برنامه ای جامع و متناسب با آن ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم نیاز سنجی و شناخت نا مناسب از مسایل روز دیگر نمی شود که درک صحیحی از آن ها داشته و کار مناسبی در عرصه معرفتی و بصیرت افزایی انجام دهند.

حجت الالسلام محمدی افزود: حوزه متحول حوزه ای است که دارای بصیرت٬ اقدام به موقع٬ دشمن شناس و مجهز به ابزار ها و آگاه به مسایل روز باشد که در این صورت شاهد حوزه ای پویا خواهیم بود.

وی بیان داشت: چندی است که مقام معظم رهبری تاکید بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه دارند، چرا که با روحیه انقلابی می توان شاهد حوزه ای پویا و کارآمد خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان افزود: حوزه های علمیه به عنوان پاسدار ارزش های دینی همواره باید برنامه های خود را به روز کرده و با توجه به نیاز های کشور و مردم اهداف خود را پیش ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha