جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است، گفت: هدف دشمن استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مقطع سطح 3 حوزه علمیه خواهران در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: نیاز جامعه امروز نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی برای سبک زندگی اسلامی است که باید آن را تبیین و ترویج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مأنوس شدن با قرآن باید در زندگی نهادینه شود، افزود: اگر قرآن با وجود انسان آميخته شود آن گاه او تربيتي قرآني خواهد يافت و به حيات معنوي و طيبه قرآني دست خواهد يافت.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در مقابل هجمه‌های دشمنان به سبک زندگی قرآنی و اسلامی مجهز شوند، گفت:  امروز دشمن فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده، ازاین‌رو باید به وسیله ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و اسلامی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد.

وی، تهاجم فرهنگی دشمنان علیه باورها و اعتقادات جوانان مسلمان ایرانی را جدی دانست و افزود: پیچیده‌ترین تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی و دینی خلاصه می‌شود، هدف دشمن استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که هدف اصلی از جنگ نرم دشمنان تخریب باورهای اعتقادی و ترویج سبک زندگی غربی و ضد اسلامی در جامعه است، تأکید کرد: باید برای ایستادگی در مقابل این هجمه‌ها فرهنگ قرآنی را برای سبک زندگی اسلامی گسترش دهیم.

 قرآن در جامعه مظلوم است

وی با بیان اینکه قرآن هنوز در جامعه ما مظلوم است، اظهار داشت: وظیفه ما این است که قرآن را بشناسیم و به آن عمل کنیم و قرآن را به متن زندگی خود وارد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه عدم شناخت قرآن است که باید نسبت به آن شناخت پیدا کرد و بهتر به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی برای مردم است و همه‌چیز از اصول زندگی در قرآن وجود دارد، تصریح کرد: اگر جامعه به قرآن پناه ببرد، گرفتار بسیاری از مشکلات نمی‌شود و به سعادت و کمال دست می‌یابد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید سیاست‌های استکبارستیزی و ارتجاع ستیزی را گسترش دهند، گفت: قرآن استکبارستیزی و ارتجاع ستیزی را به ما می‌آموزد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید آب گوارا برای تشنگان معرفت و دین پیدا کنند، افزود: حوزه‌های علمیه باید فهم قرآن را هم در بین طلاب و روحانیون و هم در جامعه بالا ببرند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه باید خود را غنی‌سازی کنند، دو مورد غنی‌سازی مطرح است که یک مورد آن غنی‌سازی مادی که توسط دانشمندان در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و دیگری غنی‌سازی قرآنی، معرفتی، روحی، فکری است که توسط علما و روحانیون حوزه علمیه صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: آیات زیادی در زمینه غنی‌سازی فکری، روحی و معرفتی مطرح شده است که همه شما باید خودتان را توانمند و توانگر کنید و این وقتی محقق می‌شود که بتوانید خودتان را غنی کنید و اگر بخواهیم شخصت خود را شکوفا کنیم باید خود را غنی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر می‌خواهید خودتان را غنی کنید باید به قرآن پناه ببرید، خاطرنشان کرد: قرآن منبع و مرکز غنی‌سازی است ازاین‌رو کسی که مفاهیم قرآنی را در خود پرورش دهد مستغنی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha