پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه مقطع سطح ۳ حوزه علمیه خواهران در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد

حوزه/آیین افتتاحیه مقطع سطح ۳ با رویکرد قرآنی در حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی با حضور مسئولان شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه الزهرا بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیین افتتاحیه مقطع سطح 3 با رویکرد قرآنی در حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی و نماینده ولی‌فقیه در استان، دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی و مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از روحانیون و مدیران مدارس علمیه خواهران استان در محل مدرسه علمیه الزهرا بجنورد برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد مدارس علمیه خواهران بجنورد گفت: مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد از سال 72 آغاز به کار کرد و از سال 72 تاکنون نزدیک به 300 طلبه از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند و در حال حاضر 200 طلبه خواهر در مقطع سطح 2 و سطح 3 در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

زهره وضیع ادامه داد: مسائل آموزشی طبق نظام جامع 5 ساله‌ای که از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به مدارس کل استان ابلاغ شد و این مدرسه هم هم‌زمان این مسائل آموزشی را پیگیری می‌کند و علاوه بر مسائل آموزشی مسائل فرهنگی را در سطح استان پوشش و ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اسراء، کوثر کربلا، یاس کبود، ابلاغ غدیر و گل نرگس افزود: این طرح‌ها به‌عنوان 5 طرح فرهنگی که این مدرسه علمیه در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، هدف از اجرای این طرح‌ها را آموزش بنیادی قرآن و احکام، ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تعداد خواهران آموزش‌دیده از طریق این طرح‌ها و توسط اساتید حوزه در مقاطع سنی مختلف حدود 10 هزار نفر است.

وی تعداد طلبه‌های جذب‌شده برای تحصیل در مقطع سطح سه را 30 طلبه برشمرد و افزود: در تابستان امسال با اطلاع‌رسانی طلبه‌های سطح استان از تعداد 30 نفر در رشته تفسیر و علوم قرآنی ثبت‌نام به عمل آمد و در سه روز آخر هفته دروس سطح سه ارائه می‌شود.

وضیع خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با برگزاری این مقطع شاهد ارتقاء سطح علمی و تحصیلی خواهران باشیم و ازآنجایی‌که خانم‌ها در خانواده محور هستند و نقش تربیتی مهمی رادارند امید است در آینده نسلی مؤمن، متعهد و سرباز امام زمان (عج) به معنای واقعی تربیت بشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha