پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه گفت: وقفِ معطوف به نیازهای روز کمرنگ است، بنابراین باید بیش‌ازپیش به این امر توجه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف و رسانه استان در امامزاده سید عباس (ع) بجنورد اظهار داشت: 60 درصد موقوفات استان به عزاداری اهل‌بیت (ع) مربوط می‌شود و وقفِ معطوف به نیازهای روز کمرنگ است

وی با تأکید بر ضرورت افزایش ثبت وقف‌های جدید با نیازهای روز جامعه افزود: وقفِ معطوف به نیازهای روز کمرنگ است، بنابراین باید بیش‌ازپیش به این امر توجه شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه در برخی از موضوعات در استان وقف نداشته و یا خیلی کم داریم، ادامه داد: باید وقف‌های جدید در ارتباط با حوزه‌های علمیه، ازدواج و یا مسکن زوج‌های جوان و یا دارو درمان به ثبت برسند زیرا در این حوزه‌ها میزان وقف بسیار کمرنگ است.

وی تصریح کرد: اگر مردم اهمیت و تأثیرگذاری وقف در جامعه را بهتر و بیشتر درک کنند قطعاً اقبال بیشتری نسبت به وقف خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با ابراز تأسف از اینکه امروزه علیه وقف و اوقاف تبلیغات سوء صورت می‌گیرد، گفت: برخی فکر می‌کنند اداره اوقاف به فکر مال‌اندوزی است اما لازم است بدانند اداره اوقاف مالک وقف نیست بلکه متولی وقف است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: باید وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز به ثبت برسد تا گره‌ای از مشکلات مردم و جوانان باز شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه وقف در حوزه فرهنگی در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: باید همچنان که غذای جسم تأمین می‌شود غذای روح نیز تأمین گردد بنابراین باید وقف‌هایی در حوزه فرهنگی به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه یک درصد وقف‌های استان مربوط به امور قرآنی است، تصریح کرد: این مهم شایسته مردم نیست و باید ثبت وقف‌های جدیدی در حوزه امور قرآنی  و سبک زندگی قرآنی موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha