سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار با بسیجیان استانداری

حوزه/رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان‌جنوبی گفت: مهمترین نشانه‌های بسیجیان، بی‌نشانی و بی‌ادعایی است و بسیجیان فقط با خدا معامله می‌کنند، زیرا تمام این معامله سود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با اعضای پایگاه بسیج پیامبراعظم(ص) استانداری خراسان‌جنوبی و فرمانداری شهرستان بیرجند، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک پایان حکومت داعش، اظهار داشت: برای همه کسانی که دارای اندیشه بسیجی و پیروزمیدان هستند، به ویژه سردار بسیجی قاسم سلیمانی توفیق روزافزون، طول عمر و تداوم این حرکت بزرگ را از خداوند منان خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حق و عدل شکست خوردنی نیست، اضافه کرد: اگر در کارهایی که می‌کنیم چه سیاسی، نظامی، خانوادگی و اجتماعی با کارشناسی صحیح در جبهه حق باشیم و داعیه عدل داشته و براساس علم و عقل حرکت و براساس عناصر اصلی هستی خودمان را تنظیم کنیم هیچ‌وقت شکست نخواهیم خورد.

شکست انسان در پی  بی‌توجهی به حق و عدل

رئیس شورای حوزه های علمیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر در جایی پیروز نمی شویم و نتیجه دلخواه برای انسان حاصل نمی شود؛ به این دلیل است که خود را با علم، عدل و حق تطبیق نداده‌ایم و این سبب شکست انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به جنایات، بی‌عدالتی‌ها و وحشی‌گری‌های دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: این‌ها عین واقعی شکست است و هیچ‌وقت باطل پیروز نمی‌شود.

وی به تعریف مفهوم بسیجی پرداخت و در تبیین این موضوع، گفت: بسیجی به فردی می‌گوییم که براساس رفتار خدا که حق، براساس روش پیامبران که عدل، علمی که در دین فریضه و عقلی که حجت است، خود را تنظیم کرده و هرگز شکست نمی‌خورد.

امام جمعه بیرجند افزود: زمانی که بسیجی خود را براساس مؤلفه‌های ذکر شده تنظیم کند دیگر برایش شکست معنایی ندارد و پیروزی و شهادت هر دو برایش پیروزی به حساب می‌آید.

بسیج یک فرهنگ است نه اسم و نشان

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، بسیج را یک فرهنگ دانست نه اسم و نشان و اعلام کرد: فرد بسیجی به دنبال نام و نشان نیست و اگر این‌گونه باشد دیگر بسیجی نیست.

وی از مهمترین نشانه‌های بسیجیان را بی‌نشانی و بی‌ادعایی اعلام کرد و افزود: بسیجیان فقط با خدا معامله می‌کنند زیرا تمام این معامله سود است و امور ظاهری برایشان معنایی ندارد و تنها هدفشان رضای خدا است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: فرد بسیجی باید به مردم خدمت و مشکلات آنها را حل نماید همانطوری که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به مقامشان افتخار نمی‌کردند بلکه به خدمت‌گذاری افتخار می‌کردند.

باید راندمان کار حل گره‌های مردم و خدمت به جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه باید راندمان کار حل گره‌های مردم و خدمت به جامعه باشد، اضافه کرد: پول و امکانات با یک زلزله ویران می‌شود و هیچ‌وقت در مادیات پیروزی حاصل نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زمانی که به گذشته تاریخ و ائمه(ع) برمی‌گردیم می‌بینم همه افرادی که ائمه را کمک کردند به همان اسمی هستند که ما امروز به‌عنوان بسیج از آن یاد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن در بسیجی طمع نمی‌کند و زمانی طمع می‌کند که یقین بداند که مشکل داریم.

وی در پایان خطاب به بسیجیان، متذکر شد: اگر سنگر خدایی را رها نکنید همیشه پیروز خواهید بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha