جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور فرحات الجعیبری، رئیس فرقه اباضیه شمال آفریقا در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران

حوزه/ در نشست فرحات الجعیبری، رئیس فرقه اباضیه شمال آفریقا با مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی، توافق شد که ضمن تبادل دانشجو، کرسی فقه اباضیه نیز در این دانشگاه راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، فرحات الجعیبری، رئیس فرقه اباضیه شمال آفریقا با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، در نشستی با معاونین این دانشگاه گفتگو و تبادل نظر کرد.

مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در این نشست با ابراز امیدواری از گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دانشگاه های عربی و ایران گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده گسترش همکاری های علمی درزمینه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی با تونس و عمان است.

یحیی جهانگیری با اشاره به شیوه تدریس دروس به صورت مقارن و با استفاده از منابع اصلی مذاهب اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی از عملیاتی شدن کرسی فقه اباضیه و برگزاری آن  در دانشگاه استقبال کرد.

فرحات الجعیبری، رئیس فرقه اباضیه شمال آفریقا نیز در این نشست به ظرفیت بالای فقه و حدیث اباضیه در زمینه همزیستی برادرانه و نیز روش بحث های مقارن اندیشمندان آن اشاره کرد.

وی، عدم شناخت و رفت و آمد را سبب تشتت امت اسلامی در دوران های مختلف علی الخصوص در عصر حاضر دانست.

استاد سابق دانشگاه زیتونه تونس از گسترش همکاری های علمی با دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال کرد.

 در این همچنین نشست قرار شد ضمن تبادل دانشجو، کرسی فقه اباضیه نیز در دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی شود.

گفتنی است، فرحات الجعیبری جزو شخصیت های تاثیر گذار علمی در شمال آفریقا،تونس و عمان و نماینده سلطان قابوس در شمال آفریقاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha