پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور شیخ شعیب بوله رییس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی در دانشگاه مذاهب

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با اشاره به وجود جریان های تکفیری در آفریقای جنوبی٬ تبادلات علمی در جهت معرفی واقعیت های اسلامی و شیعه را در این کشور ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ شعیب بوله، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، تبادلات علمی این دانشگاه مذاهب با مراکز علمی و دانشگاهی آفریقایی مورد بررسی قرار گرفت.

امام مرکز اسلامی کیپ تاون در نشستی با مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی، با اشاره به وجود جریان های تکفیری در آفریقای جنوبی٬ تبادلات علمی در جهت معرفی واقعیت های اسلامی و شیعه  را در این کشور ضروری دانست.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی آفریقای جنوبی با ابراز نگرانی از رشد افراط گرایی اسلامی، به تبیین همکاری های دانشگاهی و بین المللی در مبارزه با جریان های افراطی پرداخت.

شیخ شعیب بوله از راه اندازی دروس مطالعات مقارن اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی تقدیر و آمادگی خود و دانشگاه های آفریقای جنوبی را جهت تسهیل و تحکیم روابط علمی-دانشگاهی اعلام کرد.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری، با اشاره به تشکیل دانشگاه مذاهب اسلامی با دستور مقام معظم رهبری و در جهت دوستی بین مذاهب اسلامی٬ رویکرد بین رشته ای و فرامرزی را از سیاست های کلان دانشگاه برشمرد.

 مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در بررسی افق تبادلات علمی با مراکز علمی و دانشگاهی آفریقای جنوبی٬ برنامه هایی از قبیل اعطای بورس تحصیلی٬ اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی٬ تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های فشرده تابستانی با حضور استادان مدعو از دانشگاه های این کشور را از مهمترین سیاست دانشگاه مذاهب برشمرد.

گفتنی است، شیخ شعیب بوله یکی از شخصیت های دینی موثر بین المللی است که مقالات زیادی در زمینه اتحاد و همبستگی و شکل گیری امت واحده ارائه کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha