شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: بحث پذیرش حوزه یکی از دغدغه ها است و ما همیشه آمادگی پذیرش دانش آموزان مستعد، ممتاز و دارای ویژگی های خاص را داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد، در دومین روز از یازدهمین نشست ملی آموزشی – ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد مقدس اظهارداشت: تمام کسانی که در حوزه پذیرش می شوند و از آموزش و پرورش آمده اند از مقاطع هشتم یا دیپلم می باشند که این اتفاق مهم می تواند نقطه عطفی در تعاملات و یکی از مصداق های همکاری میان این دو نهاد علمی آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه فرایند پذیرش در حوزه طولانی است و پذیرفته شدگان باید دارای شرایط ممتازی باشند، افزود: اگر دانش آموزان بخواهند در سیستم آموزشی دیگری مانند حوزه ادامه تحصیل بدهند، طبیعی است که باید فرایند سنجش و پذیرش را پشت سر بگذارند، چرا که سیستم آموزش حوزه مانند آموزش و پرورش نیست و در این پروسه ویژگی هایی دیگری از جمله مذهب، اعتقادات، خانواده، تحقیقات محلی و ... مورد توجه قرار می گیرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه ادامه داد: حوزه علمیه شیعی سربازخانه امام زمان (عج) است، لذا برای جذب باید دارای ویژگی های اخلاقی و معرفتی باشد که در این برهه با توجه به اینکه دانش آموزان گروه هدف ما در اختیار آموزش و پرورش هستند، به سهولت می تواند در مسائلی تحقیقی مساعدت خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: امروز معلمان دلسوز می توانند بهترین نقش را در معرفی دانش آموزان در تراز حوزه ایفا کنند و به عنوان یک داور یا قاضی نقش آفرینی کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه در پایان گفت: حوزه علمیه آمادگی چنین پذیرشی را دارد و مسلتزم آن است که آموزش و پرورش این مهم را شروع کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha