جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ یازدهمین هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد مقدس

حوزه/ یازدهمین نشست سالانه دبیران ستادی و استانی همکاری حوزه و آموزش و پرورش، پس از دو روز بحث و تبادل نظر، تشکیل کارگروه های چهارگانه، برگزاری میزگرد تخصصی و تجلیل از کمیته های برتر، با قرائت بیانیه پایانی بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، یازدهمین نشست سالانه دبیران ستادی و استانی همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، پس از دو روز بحث و تبادل نظر مسئولان ارشد این دو نهاد و کارشناسان، تشکیل کارگروه های چهارگانه، برگزاری میزگرد تخصصی و تجلیل از کمیته های برتر، با قرائت بیانیه پایانی، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، به کار خود پایان داد.

متن کامل بیانیه نشست یازدهم بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس به درگاه ایزد منان به خاطر همه نعمات؛

با صلوات بر محمد و آل محمد؛ و تشکر از محضر امام همام حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام که اجازه تشرف به بارگاه ملکوتی خود را به جمع حاضر صادر فرمودند و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، ارواح طیبه شهدا بویژه شهدای مظلوم مدافع حرم که با رشادت ها و دلیری های خود بهت و حیرت تاریخ را در شکست دادن توطئه های استکبار جهانی رقم زدند و آرزوی سلامتی همه دست اندرکاران و کارگزاران نظام اسلامی ایران بویژه رهبر عزیز و گرانقدر حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای و مدافعان حریم ولایت و امامت بویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی.

ما شرکت کنندگان در یازدهمین نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که از بی بدیل ترین نشست های فرهنگی کشور محسوب می شود، ضمن تشکر از برگزار کنندگان آن و حضور ارزشمند حضرت آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه کشور، اعضای شورای معاونین ایشان و معاونین وزارت آموزش و پرورش  و دیگر سخنرانان که با بیانات خود همه ما را مستفیض فرمودند، نکات زیر را علاوه بر پیگیری کامل مصوبات کارگروه های چهارگانه، مورد تاکید قرار می دهیم:

1- پیگیری منویات مقام معظم رهبری و اجرای جامع و کامل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار می دهیم.

2- ظرفیت سازی حوزه های علمیه با تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت جهت پاسخ گویی به نیازهای آموزش و پرورش مورد انتظار است.

3- ضمن تشکر از موافقیت مقام معظم رهبری جهت استفاده از ظرفیت روحانیون در مدارس و در قالب نظام وظیفه عمومی، ارائه آموزش های لازم و مکفی به ایشان مورد تاکید است.

4- دبیرخانه ستاد در رفع موانع و مشکلات قانونی تعمیق و گسترش همکاری ها تلاش بیشتری مبذول نماید.

5- استفاده از ظرفیت عظیم جامعه المصطفی در حوزه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در کنار سایر ظرفیت های حوزه های علمیه.

6- پیگیری مسایل و مشکلات فراروی جامعه المصطفی توسط مراکز ذیربط آموزش و پرورش.

7- پیشنهاد عضویت مسئولین دفاتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان های کشور در کمیته همکاری استان.

8- رصد فعالیت ائمه جمعه در کمیته همکاری شهرستان ها توسط مسئولان دفاتر شورای سیاستگزاری استانها.

9- تلاش جدی توسط دبیرخانه ستاد برای اجرایی شدن نظرات، پیشنهادات و مصوبات کارگروه ها.

10- ایجاد وحدت رویه و طراحی سیستم واحد برای اعزام مبلغ به استان ها، مناطق و مدارس.

11- به منظور اجرای مطلوب سند تحول بنیادین تدوین، تصویب و ابلاغ زیر نظام های سند تحول بنیادین و دریافت گزارش سالانه از نحوه اجرای آن.

12- برگزاری نشست های تخصصی به منظور استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در عرصه های آموزشی، پرورشی، تولید محتواهای آموزشی و تربیت نیروی انسانی.

13- بازنگری در فرآیند جذب و تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان با مشارکت حوزه های علمیه طبق راهکارهای سند تحول بنیادین.

14- استمرار حرکت مطلوب برنامه محوری در دبیرخانه ستاد با آسیب شناسی برنامه گذشته و رفع موانع مربوط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha