شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی زرافشان-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

حوزه/ زرافشان با بیان اینکه امروز نقش مثبت طلاب و روحانیون در مسائل تربیتی دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست، گفت: استفاده از اندیشه و تفکر حوزوی، دغدغه و برنامه اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علی زرافشان، عصر امروز در اختتامیه یازدهمین نشست سراسری کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش دستیابی به حیات طیبه یکی از اهداف اصلی است، اظهارداشت: باید تلاش کنیم آن بخشی از سند که قابلیت اجرایی شدن دارد را علمیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نقش مثبت طلاب و روحانیون در مسائل تربیتی دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست، افزود:طرح امین یکی از اقدامات مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش می باشد که بحمدالله امروز علاوه بر رشد کیفی، شاهد رشد کمّی آن در کشور هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح امین کاری مشترک بود که از 10 سال قبل مورد توجه قرار گرفته است و امروز بخش قابل توجهی از دانش آموزان این مدارس، ورودی های سالانه حوزه های علمیه را به خود اختصاص می دهند.

زرافشان به طرح موفق «سند جامع اقامه نماز» در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: استفاده از اندیشه و تفکر حوزوی،  دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش می باشد چرا که استفاده از تفکر حوزوی در سند جامع تحول نظام آموزشی و سند اقامه نماز در مدارس دیده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که این وزارتخانه با تدوین سند ملی اقامه نماز در سال گذشته گام‌های مؤثری برداشته است، عنوان کرد: طی چند سال گذشته ساختار جدیدی در آموزش و پرورش در راستای تامین منابع انسانی، آموزش مدیران مدارس، آماده‌سازی دانش‌آموزان به‌ویژه در بحث هدایت تحصیلی ایجاد شده که در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده است.

زرفشان ادامه داد: در بحث هدایت تحصیلی، اهداف کلان نظام را دنبال می‌کنیم، لذا باید جهت‌گیری شغلی آینده کشور را در بحث هدایت تحصیلی سامان دهیم.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پرورشی و مسائل تربیتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین به بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید دارد که باید در این راستا نیز اقدامات مؤثری صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش های مورد نیاز طلاب اشاره کرد و اظهارداشت: در آموزش‌هایی که به طلاب ارائه شده، روانشناسی رشد و نوع برخورد با نوجوان مورد توجه قرار گرفته است تا آنها در ارتباط با دانش‌آموزان و رفع مشکلات مؤثر واقع شوند که البته گام‌های مثبتی در این زمینه داشتیم.

زرافشان اضافه کرد: علاوه بر این مسئله با حمایت‌های حوزه علمیه در برخی مدارس روحانی مقیم وجود دارد که این مسئله با توجه به سند جامع اقامه نماز است.

وی یادآور شد: حضور روحانی در مدارس می‌تواند نقش مثبت و فعالی داشته باشد که دانش‌آموزان را در مسیری صحیح هدایت کند.

 

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha