جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تمدن سازی به تربیت انسانها برمی گردد، گفت: اگر بخواهیم برای تربیت نسل آینده و تمدن سازی اسلامی در سطح جهانی گام های بلندی برداشته شود، لازم است که نظام آموزش تربیت محور طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری، در اختتامیه  یازدهمین نشست سالانه ملی آموزشی - ترویجی دبیران کمیته های ستادی واستانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد اظهارداشت: اگر بخواهیم برای تربیت نسل آینده و تمدن سازی اسلامی در سطح جهانی گام های بلندی برداشته شود، لازم است که نظام آموزش تربیت محور طراحی شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه برای رسیدن به این نظام باید به نظام تبلیغی تربیتی توجه شود، افزود: اساس دین تربیت انسانها و رشد و تعالی فرهنگی جامعه است که این رشد و تعالی منجر به تربیت و تمدن سازی می شود.

وی با بیان اینکه تمدن سازی به تربیت انسانها برمی گردد، تصریح کرد: نمی توان مدرسه را از مسجد جدا کرد و در عین حال می توان با نگاه سیستمی از تربیت به تمدن سازی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با بیان اینکه غرب برای ما برنامه ریزی کرده است، اظهارکرد: ما در مقابل سند 2030 سند تحول بنیادین را داریم که برای تحقق اهداف این سند نیازمند تشکیل کمیته های تخصصیهستیم که چشم انداز و برنامه روشن داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این مطلب که در اندیشه سیاسی باید نگاه سیاسی متعادل در دانش آموزان ایجاد شود، تصریح کرد: اگر مسؤولیت تربیت فقط بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شود این امر محال است.

وی  در پایان گفت: متاسفانه امروز هنوز بحث محتوای دینی در کشور حل نیست و باید نخبگان وکارشناسان نسبت به این مساله عنایت جدی داشته باشند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha